Нетрадиційні форми проведення батьківських зборів. Закони життя родини - закони життя класу
Пропонуємо для розгляду орієнтовну модель нетрадиційної форми проведення батьківських зборів
ЗАКОНИ ЖИТТЯ РОДИНИ - ЗАКОНИ ЖИТТЯ КЛАСУ
Форма проведення: батьківський тренінг - виведення формули батьківської педагогіки.
Хід зборів
I. Вступне слово педагога (варіант)
Нова зустріч і нова тема нашої розмови. Цю розмову з вами хочеться почати уривком з доробку великого драматурга Древньої Греції Софокла. Ці рядки, написані так давно, актуальні й сьогодні:
Ти правий, мій милий! Перед батьківською волею
Все інше відступити повинно.
Тому і молимо ми богів про дітей,
Щоб супостатів наших відбивали
І другові честь уміли відплачувати.
А в дітях якщо не знайшов опори -
Що скажемо ми про нього? Чи не ясно всім,
Що для себе він лише причину створив
І сміх зловтішний для ворогів своїх?
Ми всі дуже різні, у всіх різна освіта, різні характери, різні погляди на життя, різні долі, але є одне, що поєднує нас, - це наші діти, хлопчики та дівчинки, в яких весь зміст нашого життя.
Як і що треба зробити, щоб ваша дитина стала вашим щастям, щоб один раз можна було сказати собі: «Життя відбулось!»?
II. Анкетування батьків
Слово педагога. Сьогодні, сидячи за партами ваших дітей, ми вчимось осягати формули батьківської педагогіки. Зверніть увагу на листочки, що лежать перед вами, розгляньте їх: один бік у них чистий, а другий заповнений. На заповненій сторінці написані пропозиції, в яких розповідається про те, що побачив педагог у вашому сині чи дочці, на що хоче звернути вашу увагу. Ми не будемо вголос аналізувати проблеми, невдачі, прикрості дітей. Вони залишаються для індивідуального спілкування з класним керівником. Це стане нашим з вами законом спілкування, нашою традицією батьківських зборів.
Батьки читають та аналізують, міркують про те, чи необхідна індивідуальна зустріч із класним керівником.
III. Виконання завдання батьками
Завдання для батьків: характеристика родини за гербом.
Слово педагога. Вашим дітям було запропоновано намалювати герб своєї родини. (Зразок герба закріплений на дошці.) Перед кожним із вас лежить чистий лист. Вам пропонується аналогічне завдання: намалювати герб своєї родини таким, яким ви його бачите. Час роботи - 10 хвилин. Коли ви виконаєте роботу, приступайте до наступної. Порівняйте ваш герб із тим, що зобразили ваші син чи дочка. Зробіть висновки.
Кожний з вас визначає для себе закони життя в родині. Обговоріть їх удома, у колі родини. Зробіть серйозний висновок, наскільки добре ви знаєте свою дитину.
IV. Узагальнення й висновки
Освіта.ua
04.09.2007