Орієнтовне положення про кафедру середньої школи
Кафедра є структурним підрозділом школи, що займається науково-методичним забезпеченням розвитку освітніх процесів із конкретних галузей знань чи навчальних предметів
Кафедра реалізує підходи до стратегії, розроблювані науково-методичною радою школи та прийняті її педагогічним колективом, планує свою роботу у відповідності зі стратегічно документами школи та з даним положенням.
Кафедра об'єднує найбільш творчих, ініціативних педагогів, орієнтованих на заняття інноваційною, науково-дослідною, експериментальною діяльністю.
Завідувач кафедри вибирається з посеред найбільш кваліфікованих фахівців, які мають творчі й організаторські здібності.
Кафедри займаються:
- розробкою й експертизою концепцій нових навчальних курсів (як обов'язкових, так і додаткових), що відповідають навчальним програмам освітніх технологій і методик;
- інтеграцією нових навчальних програм у цілісний навчальний план школи;
- обговоренням, резензуванням, опонентуванням різних матеріалів, підготовлених на кафедрі;
- аналізом ходу та результатів інноваційної діяльності;
- прогнозуванням змін потреб у науково-методичному забезпеченні навчальної роботи зі свого профілю;
- проведенням проблемного аналізу результатів нововведень, що безпосередньо ініціюються кафедрою;
- організацією й обов'язковим проведенням дослідницької роботи;
- розробкою та корекцією стратегічних документів школи в межах своєї компетенції;
- керівництвом дослідницькою роботою учнів;
- внесенням пропозицій з поліпшення науково-методичної роботи у школі, діяльності науково-методичної ради;
- організацією різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів тощо;
- організацією роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективні нововведення та інноваційні ідеї в межах своєї компетенції та за своїм профілем;
- установленням і розвитком творчих зв'язків і контактів з аналогічними підрозділами в інших школах, з підрозділами вищих навчальних закладів і науково-дослідних інститутів, дослідженнями в інтересах удосконалення своєї роботи;
- розробкою методичного інструментарію для встановлення ефективності здійснених нововведень, результатів досліджень.
Кафедра погоджує свою діяльність із науково-методичною радою школи, заступником директора школи з науково-методичної роботи, підзвітна педагогічній раді школи. Кафедра несе відповідальність за якісну та своєчасну реалізацію прийнятих нею рішень, здійснює контроль виконуваних програм і заходів.
Автор: В. Манухін
Освіта.ua
05.07.2007