Андрей Пиллероа - бизнесмен и преподаватель
PR

Уверенность в себе, готовность к переменам, желание учиться, практический опыт, - основы, которые стоит прививать детям

Андрей Пиллероа - бизнесмен и преподаватель

Андрій Піллероа - український бізнесмен, інвестор, фінансист, економіст, фахівець з міжнародного бізнесу, педагог-інноватор, громадський діяч. У своєму інтерв’ю викладач поділиться, як він став учителем, своїми секретами успіху та планами на майбутнє, пов’язаними зі створенням власного «Освітнього простору».

Андрію, Вас більше знають як бізнесмена, а не педагога. Відомо, що в 2014 році під час анексії Криму Ви створили МДЦ «Артек-Карпати» на території курорту Буковель, де на той момент вже мали успішні бізнес проекти, були керівником та співвласником в лижній школі «Bukovel Ski School». Ви, по суті, врятували Артек і перезапустили його в Карпатах, забезпечивши роботою і проживанням працівників кримського «Артеку», які відмовилися працювати під російським керівництвом у анексованому Криму.

Але сьогодні ми хочемо поговорити з Вами про інше, про Ваше вчителювання. На момент повернення до професії вчителя Ви вже були успішним бізнесменом (Ваша лижна школа успішно працює на ТК Буковель з 2005 року, ми знаємо що Ви є інвестором і партнером ще в багатьох бізнес проектах ), що спонукало Вас почати викладати дітям фінансову грамотність і основи бізнесу?

Свій перший бізнес я створив у 21 рік на третьому курсі університету. Зрозумівши, що мені не вистачає знань та досвіду в сфері створення та розвитку бізнесу, я знову пішов навчатися на факультет міжнародної економіки та міжнародного бізнесу, і в 35 років я вже був співвласником і інвестором в більше 60-ти бізнес проектах.

Тоді я зрозумів, що якби я вивчав фінансову грамотність та бізнес ще в школі, я би раніше почав створювати бізнес, що зекономило б мені час на отримання знань та досвіду.

Тому в 2018 році я відкрив приватну загальноосвітню школу для учнів 1- 11 класів, де діти вчаться за програмою МОН та, починаючи з 1 класу, вивчають фінансову грамотність і створюють власні бізнес проекти.

Але я не зміг знайти викладача фінансової грамотності, який би зміг поділитися з дітьми своїм успішним практичним досвідом і знаннями в створенні і розвитку бізнесу, тому викладати довелося самостійно. У ході викладання процес мені сподобався, і ми з дітьми створили декілька бізнес проектів, які надалі розвиваємо. Так я повернувся до вчителювання.

Так, Ви розповіли, як повернулися до педагогічної праці. А як все починалося? Ми знаємо, що Вашою першою роботою в далекому 2001 році була робота вчителя в коледжі. Як Ви тоді прийшли до викладання, чому вирішили стати вчителем? Ви стали на цей шлях свідомо й одразу, чи Вам знадобилися роки, щоб прийти до цього?

Під час навчання в школі я займався спортом і був членом молодіжної збірної команди України з веслування, тому по закінченні спортивного ліцею для продовження тренувань я вступив до факультету фізичного виховання та спорту, де готували викладачів фізичного виховання та тренерів. Отриманими в інституті знаннями я ділився з молодшими спортсменами по команді, тому вже на другому курсі університету тренер дозволив мені тренувати дітей віком 9-11 років , і в мене це чудово вийшло. На третьому курсі університету декан факультету запропонував мені змінити графік навчання так, щоб поєднати навчання з роботою за фахом. Так я пішов працювати вчителем фізичного виховання до Київського торгово-економічного коледжу, де викладав студентам мого ж віку, а другу половину дня продовжував тренуватися сам та тренувати дітей. На літніх канікулах я отримав досвід роботи вожатим та вчителем фізкультури в таборі, після чого я зрозумів, що мені більше подобається навчати дітей, ніж студентів коледжу, тому з осені я приступив до роботи вчителем фізичного виховання та тьютором в приватній школі "Афіни", де відпрацював 2 роки до закінчення університету.

Хоча в приватних школах зарплати викладачів були вищі, ніж в державних школах, все одно цієї зарплати мені не вистачало на повноцінне життя, тому я пішов здобувати другу вищу освіту на факультет міжнародної економіки за спеціальністю "Фінансовий менеджмент". І вже за рік став займатись туристичним бізнесом, поєднуючи з роботою вчителя в школі. Отриманий досвід вчителя та тренера був мені у нагоді, коли я на зимових канікулах займався інструктажем зі сноуборд спорту, а отримані знання фінансового менеджменту та досвід у туристичному бізнесі допомогли мені відкрити в 2005 році свою першу приватну школу. Хоча це була не загальноосвітня школа а гірськолижна школа на курорті «Буковель», все одно мені знадобилися педагогічні навички для навчання та підготовки 200 інструкторів, які працювали в школі. Також здобуті педагогічні навички не лишились без застосування, тому що я продовжував викладати вже новий предмет, а саме, я викладав бізнес грамотність своїм працівникам, заохочуючи їх до створення нових бізнес-проектів, і за 10 років ми з командою працівників та партнерів зробили більше 60 бізнес проектів різних напрямків (ресторани, дитячі табори, дитяча юнацька спортивна школа, дитячі садочки, івент компанія, туристична компанія та багато інших).

Від багатьох вчителів я відрізняюсь тим, що я є вчитель-практик, на своїх уроках, окрім матеріалу, передбаченого навчальною програмою, я даю практичний матеріал із власного досвіду. Я працюю не заради самого процесу викладання, а на результат, який чітко виражений в успішних проектах, які ми з учнями створюємо і розвиваємо. Наприклад, коли ми вчимо підприємництво на уроках фінансової грамотності, то ми по-справжньому створюємо продукт, по-справжньому продаємо його та отримуємо справжні гроші. Коли ми вивчаємо море та від чого утворюються хвилі, то урок проходить у морі, коли вивчаємо унікальні місця України, то урок проходить в заповіднику Асканія Нова, Вілково, у гейзері, серед лікувальних грязей тощо.

Розкажіть детальніше про самі уроки, чи є вже якісь практичні досягнення у учнів?

Свої уроки фінансової грамотності та виїзні навчально-пізнавальні уроки «Я досліджую світ» я проводжу в усіх класах школи. До прикладу, на початку начального року під час уроків фінансової грамотності учні об’єднались у команди по класах і протягом року кожен клас виконував свій бізнес проект, результатом такої роботи стали наступні діючі проекти:

  • «Екологічно чистий мед «Весела бджілка» - діти 5 класу самі замовляли гуртову поставку екологічно чистого меду з с. Вілково, розробляли логотип, підбирали тару та налагоджували продажі. Наразі мед продається в двох магазинах та через Інтернет;
  • проект «Ялинкові іграшки фабрики «Астор» - учні 4 класу прораховували бізнес-план, обирали малюнки, нанесені на іграшки, розробили упаковку, налагодили продажі, і в результаті продали 15 наборів по 2000 грн., перекрили свої витрати та в грудні 2019 року планують збільшити продажі до 300 наборів;
  • проект «Астор Флаверз» -  учні 3 класу самостійно створюють подарункові живі квіти в маленьких кашпо, хіт продажів, звичайно, припав на 8 березня, але і під час літніх канікул ми активно приймаємо замовлення і готуємось розширювати виробництво;
  • проект «Пельмені «шкільні»  - бізнес проект початкової школи, якісні пельмені вироблялись безпосередньо на шкільній кухні і впродовж всього року їх активно купляли батьки учнів, при цьому заробляли як учні, так і кухарі;
  • проект «Шоколадний шоколад» - смачний шоколад від учениць першого класу, дівчата самі його виробляли за власним рецептом та з допомогою вчителів, шоколад продається в наборах маленьких 5-грамових плиток, дуже смачний та користується популярністю у учнів.

Завдяки таким проектам учні вчаться створювати справжні проекти, отримують прибуток та думають, як розвиватись і зробити новий проект. При створенні проектів задіяно багато предметів, малювання для створення логотипу, математика для прорахунку бізнес плану, читання – для отримання необхідної інформації, українська та англійська мова для написання текстів, інформатика – при користуванні комп’ютерами. Тому я вважаю отриманий дітьми результат за рік педагогічним досягненням.

Ще одне досягнення - це залучення учнів до застосуванні на практиці отриманих знань, наприклад, учень 5 класу після року навчання інформатики допоміг мені розробити план приміщення кабінету хімії, в результаті я отримав план класу в 3D, за яким будівельники приступили до роботи, а учень монетизував свої знання і підвищив бажання навчатись і вдосконалюватись.

Які методи і інновації Ви використовуєте в своїй роботі?

За 2018-2019 навчальний рік я розробив і впровадив власні інноваційні «фішки» у навчальний процес, які вже дали конкретний результат.

1. Учні Astor School є власниками і засновниками бізнес проектів. Діти в школі вчаться за програмою МОН і паралельно створюють власний бізнес, що дає їм фінансову незалежність вже під час навчання в школі. Справжня фінансова винагорода за пророблену роботу і реалізований діючий проект надає дітям мотивацію саморозвиватися і отримувати нові знання для створення нових проектів та удосконалення діючих. Даний новаторський підхід виховує нове покоління фінансово незалежних і практично досвідчених дітей, які створюють продукти та послуги, і цей підхід можливо легко впровадити в інших школах, у тому числі державних.

2. Учні Astor School є блогерами. Для того щоб розвинути в учнів навички лаконічної і логічної побудови і вираження власної думки, щоб зменшити скутість і сором публічних виступів, я впровадив наступну щоденну практику: абсолютно всі учні школи є блогерами і ведуть блог школи у Facebook та Instagram. Під час кожної активності ми записуємо короткі відео, де діти розказують, чим і для чого вони займаються в даний момент і чого навчилися. Досягнутий результат за минулий рік є дійсно вражаючим: діти самі, абсолютно не соромлячись перед камерою, розповідають про своє шкільне життя і про засвоєний матеріал.

3. Учні Astor School є справжніми дослідниками. Регулярно окремі уроки «Я досліджую світ» проводилися «на виїзді на об’єкт дослідження»: якщо ми вивчали тему «Гори», то їхали туди і, під час катання на лижах і сноуборді вивчали такі теми, як рельєф Землі, що таке гори, які вони бувають тощо, якщо ми вивчали тему «Степ і які тварини там проживають», то ми відвідували Асканію-Нову; якщо ми вивчали хвилі, то їхали на море і наочно ознайомлювалися з їх властивостями.

Що Ви вважаєте власним професійним досягненням як вчитель?

Для мене особисто найважливішим моїм досягненням у галузі педагогіки стала перша моя нагорода «Кращий вожатий», яку я отримав за те, що зміг заохотити дітей до участі в проектах табору, виграти зі своїм загоном більшість творчих та спортивних конкурсів табору, стати лідером для дітей свого загону та дітей інших загонів табору. Не дивлячись на те, що я був вожатим старшого загону, де були діти 12-13 років, керівник табору перевела до мене хлопчика, якому було 7 років і який постійно плакав за мамою, бо я зміг знайти до нього підхід, і в моєму загоні він не плакав, був членом команди і залишився до кінця зміни. Нагорода від директора дитячого табору у вигляді грамоти і визнання кращим серед інших вожатих вплинули на вибір та розвиток моєї подальшої роботи.

Саме після роботи в дитячому таборі, де відмітили мої педагогічні можливості, я вирішив, що хочу і надалі працювати з дітьми і, по закінченню літа, вже восени я почав роботу в школі «Афіни» на посаді тьютора і вчителя фізичної культури. Згодом я створив багато власних проектів, пов’язаних з дітьми, таких як дитячі табори як-то «Артек-Карпати», табір «Єврокемп» в Межигір’ї, завжди особисто брав участь у розробці розвиваючої та розважальної програми в таборі.

Створив на ТК «Буковель» Дитячо-юнацьку спортивну школу з гірськолижного спорту, де діти безкоштовно займаються з кращими тренерами та безкоштовно отримують гірськолижний інвентар, у результаті діти за два роки тренувань стали переможцями та призерами чемпіонату України.

За створення табору «Артек Карпати» я отримав подяку від Державного управління справами Президента України, за створення табору «Єврокемп», де безкоштовно відпочивають діти, я отримав і отримую багато подяк від громадських організацій та батьків, за створення ДЮСШ я отримав багато подяк від президента Федерації гірськолижного спорту України. За створення всеукраїнського дитячого зимового заходу «Олімпійське лелеченя» на ТК «Буковель» я отримав подяку від голови НОК України, за організацію безкоштовних занять з гірськолижного спорту замість фізкультури для учнів Івано-Франківської обл., я отримав подяку від керівника управління освіти області. Цей список можна продовжувати, але головною нагородою лишається моя перша грамота кращого вожатого табору, що вплинула на мою подальшу діяльність.

У сучасній педагогіці важливе місце займає концепція «громадянства світу». Чи інтегруєте Ви цю концепцію у навчальний процес?

У моїй школі навчаються учні та працюють вчителі з різних країн світу, тому один з основних принципів, які я вніс до правил школи - це повага до особистості людини незалежно від раси, релігії, віросповідання, віку, статусу чи посади. На моїх уроках «Я досліджую світ» та фінансової грамотності ми з учнями вивчаємо природні явища, економічні процеси та інші особливості різних країн світу, що допомагає учням зрозуміти світ в цілому, отримати почуття власної ролі у світі. У навчальному процесі ми постійно розмовляємо з дітьми, сприяємо тому, щоб дитина змогла розповісти про те, що її обурює, ображає або просто не подобається в тих процесах, які відбуваються у світі, у ставленні дорослих до дітей, у взаєминах бідних і багатих тощо. Історії не обов'язково стосуються самого учня, вони можуть стосуватися інших дітей або явищ у суспільстві в цілому. Ми обговорюємо ці моменти і разом шукаємо способи змінити світ, це спонукає учнів діяти, щоб світ став кращим, також учні вчаться брати на себе відповідальність за свої дії або бездіяльність. Наприклад, ми з учнями зменшуємо використання пластику в школі та вдома. Почали сортувати сміття в школі та залучаємо до цього батьків. У навчально-пізнавальних подорожах Україною та за кордон ми аналізуємо, що корисного вже зроблено в цьому місці і що ми можемо повторити у себе. Важливе досягнення - це те, що учні знають, що їх завжди почують і що вони своїми маленькими справами реально змінюють світ.

Розкажіть будь ласка, чи взаємодієте Ви в своїй педагогічній діяльності з батьками учнів та з колегами-педагогами. Тобто мова йде про Ваш позитивний вплив на спільноту взагалі, не лише за допомогою безпосереднього викладання на уроці.

Мій вплив на спільноту виражений моїми діями та способом життя, а саме, я веду активний спосіб життя, займаюсь справою, яка мені подобається, а весь вільний час проводжу корисно зі своїми дітьми. Такий спосіб життя та максимальне проведення часу з власними дітьми я пропагую своїм знайомим та батькам учнів школи, адже найбільший вплив на розвиток особистості дитини мають саме батьки та спільно проведений час. Якщо батьки з дітьми влаштовують спільні походи, сімейно-спортивні свята, то це позитивно впливає як на дітей, так і на батьків.

Тому я запровадив в школі такі заходи, як спортивні змагання, гра в гольф, катання на лижах, походи, різноманітні подорожі, у яких обов’язково беруть участь батьки.

Зазначу, що результат мене вразив і перевершив мої очікування. Багато хто з батьків ділиться враженням, що в ході таких активностей стосунки з дітьми вийшли на новий, більш довірливий та дружній, рівень, діти стали більше ділитися своїми дитячими подіями та секретами.

Крім того, така школа культури сімейного дозвілля формує у дітей нові здорові звички, які будуть з ними і в дорослому житті і, таким чином, ми змінюємо нове покоління.

Також на уроках фінансової грамотності я задаю учням завдання зі створення бізнес проектів, над якими вони мають працювати спільно з батьками.

До прикладу, коли мама з татом одного з учнів почали допомагати сину у створенні бізнес проекту, вони так захопились, що створили успішний проект з виготовлення ялинкових іграшок. І це не єдиний приклад з уроку фінансової грамотності, де батьки спільно з учнями створили успішний проект.

Для вчителів школи я теж є прикладом тим, що успішно поєдную педагогічну діяльність з бізнесом. Більше того, для вчителів я проводжу заняття, направлені на створення власних бізнес проектів спільно з учнями та школою. До прикладу, для вчителів, яким сподобалося займатися організацією шкільних турів, ми провели навчання в туристичній галузі і створили спільну компанію, яка вже працює і організовує тури не тільки для наших учнів, а і для учнів і батьків, які не вчаться в нашій школі.

З іншими вчителями розробили та запустили спільні проекти, такі як музична школа, школа живопису, футбольний клуб, клуб бойових мистецтв, клуб танців, психологічна студія та багато іншого. Така співпраця не тільки розвиває нові знання та досвід у вчителів, а й приносить додатковий пасивний дохід.

З колегами з інших шкіл на семінарах. я ділюся своїм досвідом, зробленими кроками та отриманим результатом у галузі менеджменту відкриття школи та створення спільних бізнес проектів з учнями та їх батьками. Мій досвід мотивує колег розвиватись та робити спроби в відкритті власного гуртка при школі або спільного проекту з учнями, або навіть мотивує до відкриття власної школи.

Ще одним з яскравих прикладів для колег з інших шкіл став безкоштовний літній табір для дітей з інвалідністю, який був організований цього літа на території школи. Затрати на проведення табору на себе взяли благодійний фонд та спонсори, тому такі заходи легко можуть провести інші школи та вчителі. Табір приніс величезний позитивний вплив на дітей, а також дав можливість хоч трохи морально та фізично розвантажити мам, які доглядають за дітьми з інвалідністю.

Як Ви думаєте, чи можна практично наразі поліпшити рівень заробітної плати і рівень професіоналізму вчителів, чи робите Ви щось в цьому напрямку?

Маючи свій особистий досвід роботи вчителем в 2001 році з заробітною платою 50 доларів на місяць за повний робочий день (і цієї зарплати вкрай не вистачало на повноцінне життя), я добре розумію необхідність гідної оплати праці викладачів, тому в моїй школі я сприяю оплаті конкурентної заробітної плати вчителям, а також надаю допомогу вчителям зі створення власних бізнес проектів зі школою та учнями школи, для того щоб вчителі мали власний пасивний дохід. Моя робота суттєво сприяє популяризації вчительської професії та підняттю її соціального статусу.

Для покращення рівня викладання серед колег у школі, де я вчителюю, мною організовано оплату всіх педагогічних тренінгів і семінарів, які піднімають рівень знань та досвіду вчителя, а також проводяться спільні семінари з обміну досвідом з вчителями інших шкіл, як в нашій школі, так і за її межами.

Ми співпрацюємо з провідними спеціалістами педагогічних університетів ім. Драгоманова та ім. Грінченка, а також КАУ Малої академії наук, вчителі регулярно відвідують семінари з педагогіки та підвищують свій рівень знань.

Які компетенції мають бути розвинені у дітей для дорослого життя в майбутньому? Що для Вас є викликом 2030?

Оскільки світ не стоїть на місці, а наука, техніка та інші галузі розвиваються із швидкістю світла, я та викладачі моєї школи вже зараз надаємо перевагу вихованню гнучких до змін та самодостатніх людей.

Дітей, які не бояться висловлювати та втілювати свої найсміливіші ідеї, дітей, яким подобається розвиватись та отримувати нові знання, з подальшим застосуванням знань у створення продукту чи послуги, актуальних на даний час.

У школі ми велику увагу та час приділяємо інтернет-технологіям, інженерії, робототехніці, виробництву продукції за допомогою 3D принтерів, математиці, мистецтву та підприємництву, що можна коротко визначити як STEM + ART. Впевненість у собі, самодостатність, гнучкість та готовність до змін, вміння та бажання навчатися, практичний досвід реалізованих власних проектів, фінансова незалежність – це основи, які ми прищеплюємо дітям для того, щоб вони були успішними у 2030-му році.

Якби Вам дали 1 000 000 доларів на реалізацію нового освітнього проекту, що б Ви зробили?

Отримані 1 000 000 дол я направив би на збільшення інвестиційного фонду проекту, який я вже створюю для дітей шкільного віку з навчання підприємництву та допомоги створення власного бізнесу.

Розкажіть детальніше про проект, як саме він працюватиме, і як Ви використали б ці кошти?

Це освітній проект, який розвиває у дітей навички підприємництва та забезпечує спільну роботу учня та ментора. Цим проектом я хочу допомогти дітям шкільного віку, а особливо дітям з інтернатів, які зазвичай позбавлені такого виду підтримки, як особисте наставництво, менторство в бізнес сфері тощо, які допомагають дітям стати успішними бізнесменами у дорослому житті.

Необхідні знання та підказки учні будуть отримувати від менторів – досвідчених підприємців, які будуть на волонтерських засадах допомагати учням.

Спілкування, робота з учнями та розгляд проектів буде проходити онлайн, а кращі проекти будуть отримувати фінансування з інвестиційного фонду проекту.

І на останок, яка Ваша мрія?

Моя мрія дуже проста - втілити в життя мій «Освітній проект», описаний вище, і цим допомогти дітям, які, у силу різних обставин, не мають наставника, ментора та фінансових можливостей для створення своїх проектів.

Освіта.ua
28.12.2019

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!