И. Ликарчук: насколько ЗНО точный инструмент?

Насколько ЗНО эффективно для измерения уровня учебных достижений абитуриентов

И. Ликарчук: насколько ЗНО точный инструмент?

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, в. о. директора Учебно-методического центра качества образования.

Пізнім вечором у приваті отримав листа такого змісту: «Доброго вечора, Ігоре Леонідовичу. Навіть не знаю, хвалитися чи скаржитися. Мої випускники склали ЗНО з мови значно краще, ніж я сподівалася. Не тільки тому, що нижчий пороговий бал. У них неочікувано високі оцінки за вільне висловлення. Точніше, навіть не так. Коли вони показали мені скан-копії їх творів, я бачу, що оцінки мали б бути нижчими принаймні за кількома критеріями. Тобто я б поставила менше. Не просто як учитель-предметник, а як екзаменатор. Я розумію, що дітям приємно. Але хіба 2+2 не повинно = 4 що в Києві, що в Рівному, що в Запоріжжі? Ігоре Леонідовичу. Дитя надсилає роботу, яку оцінили в 14 балів. А має бути 10. Як я маю почуватися, якщо два тижні тому сама перевіряла зно-шні твори?»

Як для наших реалій, цей лист досить дивний. Здавалося, що вчителька мала б почивати на лаврах й хизуватися успіхами. Але такі рідкісні для сьогодні явища, як високий рівень професійної свідомості та самооцінки, їй того не дають зробити. І це дуже добре. Слава Богу, що у нас іще є такі вчителі.

Однак цей лист розгорнув ту проблему, про яку уже достатньо тривалий час мовчать. Мова йде про те, наскільки точним інструментом для вимірювання рівня навчальних досягнень абітурієнтів є ті тести, що використовуються в ЗНО.

Я не пишу про помилки, неточності, ляпи та інші огріхи. Вони були й, мабуть, будуть. Я про інше. Про більш масштабне.

Чи є точним і ефективним інструментом вимірювання тести, за якими сьогодні проводиться ЗНО? Чи вписуються вони в нову парадигму освіти? Думаю, що ні. І приклад, який наводить автор листа до мене, ще раз це підтверджує.

Оригинал

Освіта.ua
27.07.2020

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Святозара
ЗНО и ВНО совсем не точный инструмент , если верить програме знаний у меня нет, но проблема в том что я легко напишу точно такую же програму которая будет проверять знания например на языке программирования Питон , значит ли это что у меня нет знаний веть ЗНО я не здам? или важнее то что я не только могу написать точно такую программу но и обучить писать любого такую же программу?
Мария
Для Святозара: Почему Вы везде пишете ЗНО и ВНО? Это одно и то же: ЗНО называется на украинском языке, ВНО - на русском.
Комментировать

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!