В. Глущук: профессиональное выгорание учителя - как быть?

Системной работы государственного образовательного менеджмента для решения этой проблемы нет

В. Глущук: профессиональное выгорание учителя - как быть?

Автор: Владимир Глущук, Центр образовательных коммуникаций. г. Подольск, Одесская область.

Професійне вигорання — це стан виснаження особистості, спричинений надмірними завданнями, що ставить природне чи професійне середовище та який характеризується зневірою у власній професійності, фізичною й емоційною втомою, почуттям нереалізованості.

Кому з вчителів незнайоме це відчуття? Є багато порад, як мінімізувати це явище, але системної роботи зі сторони державного освітянського менеджменту для вирішення цієї проблеми практично немає.

Спробую висловити власне бачення вирішення даної проблеми, хоча, можливо, і зазнаю жорсткої критики колег.

Як відомо – «клин клином вибивають» і «все пізнається в порівнянні». Ось тут і бажано вчителя періодично виводити зі звичних координат існування.

Багато говориться зараз про вибір форм підвищення кваліфікації, ось і передбачити стажування на умовно схожих професіях. Що мається на увазі?

Чому б, наприклад, історикам не дозволити підвищувати кваліфікацію шляхом праці екскурсоводами в музеях, географам - в туристичних компаніях, біологам - в зоопарках чи аквапарках, хімікам - в медичних лабораторіях, мовникам - в театрах, вчителям фізичного виховання - в спортивних клубах.

Повірте, фізрук, який хоча б на тиждень потрапив би на тренування «Динамо» Київ, мав би більше вражень, ніж місяць сидіння за партою в інституті вдосконалення. Вчитель історик, який би, приїхавши з провінції, поводив екскурсії по Києву чи Львову, мав би добрий матеріал для своїх учнів.

Звичайно, тут багато питань фінансового, організаційного характеру, але позитиву було б ще більше.

Оригинал

Освіта.ua
04.09.2017

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев