В. Громовой: новый Закон «Об образовании» - ничего нового

Совершенствование плохого только ухудшит ситуацию, сложившуюся в образовании, что сейчас и происходит

В. Громовой: новый Закон «Об образовании» - ничего нового

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Ми четвертий рік поспіль «жуємо соплі» із прийняттям нового Закону «Про освіту», у якому не буде нічого по-справжньому нового.

«Оновлюємо» програми, залишивши неоновлені стандарти позавчорашнього дня.

 «Прожужжали всі вуха» компетентнісним підходом, який був педагогічною модою в 60-70-х роках минулого століття, і проводимо ЗНО з історії за завданнями, в яких цим підходом і «не пахне».

«Реформуємо» систему освіти, залишивши в недоторканому вигляді совдеповську вертикаль управління.

Декларуємо намір мати нового українського вчителя для нової української школи і залишаємо в недоторканому вигляді стару систему інститутів післядипломної освіти та методкабінетів.

Так прорив у майбутнє не робиться! Удосконалення поганого лише зробить стан справ ще гіршим. Що зараз і відбувається. На жаль...

ФБ нагадав мою тезу дворічної давності, цитую себе: «В освіті так це точно не треба будувати «школу як школу», бо так ми ніколи не наздоженемо Європу. Слід відразу ж діяти наввипередки, взявшись за побудову «школи, яка не школа». Звісно, для цього нам потрібна філософія мрії і націленість на прорив, амбітна мета (збудувати найкращу в світі шкільну освіту) і сміливе футуристичне бачення.

Уявіть собі заголовки провідних світових медіа: «Україна стала першою в світі країною, яка відмовилась від класно-урочної системи», «Індивідуальні освітні траєкторії замість державних програм», «Школи без уроків і дзвінків», «Українські діти самі планують власну освіту», «Україна запровадила ваучер на професійний розвиток вчителя», «Українські діти тепер мають освітні рахунки в банках», «В Україні відмовились від регламентації терміну навчання (хто як зможе!) чи тривалості навчальних занять (усе гнучко!)», «Україна демонструє світові ефективність освіти без начальника (замість управлінь освіти, там діють сервісні центри)», «Україна змогла очиститись від псевдонауковців: лише 10% викладачів змогли підтвердити свої наукові ступені», «Українські віртуальні університети вчать ще не існуючим професіям»...

Уявили? Погано уявляється!? Фіни теж погано уявляли 20 років тому, як вони можуть стати законодавцями мод в освіті.

Оригинал

Освіта.ua
16.06.2017

Популярные блоги
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
В. Онацкий: что делать с учителями-пенсионерами Если учитель достиг пенсионного возраста, то это вовсе не означает, что он не является современным
А. Истер: поиск оптимального формата НМТ-2023 Обязательным для выпускников должно быть тестирование и по истории Украины, и по математике
Александр Мирошниченко: обучение – это не пытки В Украине ребенок без таланта к математике полноценным человеком не считается
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Сковорода- на новий манір
Всякому місту-звичай і права. Петро для панів БПП шукає офшори, Кононенко-купець обдурити прудкий, Ляшко зводить дім свій на модний манір Його непокоїть Гей-Венерин амур, Аваков-міністр гендлює, візьми перевір! Освітянка – Гриневич, у полоні компетентних дум, Учню тріщить голова, спудеям ладять за взірець плагіат, Гройсман іноземних заводить міністрів-телят Бо мекають в унісон олігархам- вовкулакам В олігархів – БПП, дім-Україна, як вулик, гуде від гуляк, Ладить Мінюст на смак Президента права, З диспутів нардепам, в голові крутить свій дур Всякому багатію в Україні створюють необмежені звичаї і права. Знаю, що смерть — як коса замашна, Навіть царя-нелюда Порошенка не обійде вона. Байдуже смерті, мужик то чи цар,—
Олександр
Совдеповская модель управления системой образования им. министра-плагиатора Гриневич предполагает: безнаказанность чиновников от образования - ректор ВУЗов, директоров техникумов, школ за нарушения трудового законодательства; безответственность МОН в кадровой политике (непотизм); возрождение системы круговой поруки и стимулирование коррупции; псевдонаучная деятельность - поощрение плагиата.