![]() |
Совершенствование плохого только ухудшит ситуацию, сложившуюся в образовании, что сейчас и происходит |
В. Громовой: новый Закон «Об образовании» - ничего нового
Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.
Ми четвертий рік поспіль «жуємо соплі» із прийняттям нового Закону «Про освіту», у якому не буде нічого по-справжньому нового.
«Оновлюємо» програми, залишивши неоновлені стандарти позавчорашнього дня.
«Прожужжали всі вуха» компетентнісним підходом, який був педагогічною модою в 60-70-х роках минулого століття, і проводимо ЗНО з історії за завданнями, в яких цим підходом і «не пахне».
«Реформуємо» систему освіти, залишивши в недоторканому вигляді совдеповську вертикаль управління.
Декларуємо намір мати нового українського вчителя для нової української школи і залишаємо в недоторканому вигляді стару систему інститутів післядипломної освіти та методкабінетів.
Так прорив у майбутнє не робиться! Удосконалення поганого лише зробить стан справ ще гіршим. Що зараз і відбувається. На жаль...
ФБ нагадав мою тезу дворічної давності, цитую себе: «В освіті так це точно не треба будувати «школу як школу», бо так ми ніколи не наздоженемо Європу. Слід відразу ж діяти наввипередки, взявшись за побудову «школи, яка не школа». Звісно, для цього нам потрібна філософія мрії і націленість на прорив, амбітна мета (збудувати найкращу в світі шкільну освіту) і сміливе футуристичне бачення.
Уявіть собі заголовки провідних світових медіа: «Україна стала першою в світі країною, яка відмовилась від класно-урочної системи», «Індивідуальні освітні траєкторії замість державних програм», «Школи без уроків і дзвінків», «Українські діти самі планують власну освіту», «Україна запровадила ваучер на професійний розвиток вчителя», «Українські діти тепер мають освітні рахунки в банках», «В Україні відмовились від регламентації терміну навчання (хто як зможе!) чи тривалості навчальних занять (усе гнучко!)», «Україна демонструє світові ефективність освіти без начальника (замість управлінь освіти, там діють сервісні центри)», «Україна змогла очиститись від псевдонауковців: лише 10% викладачів змогли підтвердити свої наукові ступені», «Українські віртуальні університети вчать ще не існуючим професіям»...
Уявили? Погано уявляється!? Фіни теж погано уявляли 20 років тому, як вони можуть стати законодавцями мод в освіті.
Освіта.ua
16.06.2017