Игорь Ликарчук: несколько слов об опорных школах

Кто объяснит в чем суть и страшная необходимость создания опорных школ - островков счастья

Игорь Ликарчук: несколько слов об опорных школах

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Кілька слів про опорні школи. Або більш влучною буде назва «острівці щастя» (за влучним висловом Альгірдаса Забульоніса) в нашій бідній середній освіті.

Або я чогось не розумію, тому що не можу зрозуміти. Або не хочу зрозуміти. То, можливо, хтось пояснить у чому сутність та страшенна необхідність створення опорних шкіл — острівців щастя. Та ще і за кошти іноземних інвесторів.

Що з того, що вони були створені в Молдові? Хтось із цифрами і фактами може переконати отаких, як я, не розуміючих, що цей експеримент в тій же Молдові завершився успішно і має позитивні результати. Та ще й такі результати, що цей досвід потрібно негайно впроваджувати в Україні за 200 млн бюджетних та мільйони залучених коштів.

Більш нагальніших потреб в українській освіті немає? І чому беремо за приклад Молдову, а не, скажімо, Сербію, Японію, Сінгапур? Тільки тому, що хтось туди поїхав і побачив. І вирішив, що так має бути і в Україні?

А чи хтось пригадає громадське обговорення ідеї створення опорних шкіл, дискусії в пресі, чи в соцмережах із даного питання? Де оприлюднені висновки та обґрунтування доцільності реалізації подібної ідеї мудреців із НАПН? Коли і ким вивчалася думка батьків та старшокласників щодо доцільності створення таких шкіл? А чи узагальнювалася й вивчалася думка директорів та шкільних педагогів із даного питання? Якщо вивчалася, то де можна побачити результати?

Чому подібні ідеї не проходять громадської експертизи та оцінки? Чому на пр. Перемоги, 10 думають, що вони най, най, най... мудріші, делекоглядніші, реформаторські... Ми ж на всіх перехрестях говоримо про громадсько-державну систему управління і разом із тим показуємо приклад совково-тоталітарного підходу до визначення стратегії розвитку галузі.

Згоден сприйняти й почути будь-які аргументи. Лише надайте їх. З обґрунтуванням та доказами, що базуються на цифрах і фактах. Без обіцянок про молочні ріки та кисельні береги. Глибоко переконаний, що подібне бажання є не лише у мене.

Оригинал

Освіта.ua
10.02.2016

Популярные блоги
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
В. Онацкий: что делать с учителями-пенсионерами Если учитель достиг пенсионного возраста, то это вовсе не означает, что он не является современным
А. Истер: поиск оптимального формата НМТ-2023 Обязательным для выпускников должно быть тестирование и по истории Украины, и по математике
Александр Мирошниченко: обучение – это не пытки В Украине ребенок без таланта к математике полноценным человеком не считается
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев