Перспективи розвитку ліцею

Втілюючи Концепцію в повсякденну практичну діяльність ліцею реально достатньо активно і успішно сприяє оновленню і розвитку інтелектуального і творчого потенціалу міста та й України в цілому

Перспективи розвитку ліцею

Стратегія розвитку креативної педагогічної системи

Ліцей як креативний середній загальноосвітній навчальний заклад є окремою ланкою безперервної освіти, яку складають:

  • дошкільний заклад;
  • навчальний заклад початкової освіти (1-4 класи);
  • середня загальноосвітня школа у складі 5-11(12) класів;
  • гімназія у складі 5-11(12) класів;
  • природничо-науковий ліцей у складі 8-11-х (у майбутньому 10-12-х) класів;
  • вищий навчальний заклад (інститут, університет);
  • аспірантура, докторантура.

У діяльності закладів безперервної креативної освіти передбачається втілення принципів:

  • єдності освітнього простору, що надає можливість вибору дитиною закладу для навчання;
  • загального інформаційного простору, який сприяє обміну інформацією між закладами;
  • єдності пошукового простору інтелектуально і творчо обдарованих дітей;
  • орієнтації закладу безперервної освіти на задоволення індивідуальних потреб і підтримки особистості, продуктивної роботи;
  • єдності науково-методичного простору;
  • автономності закладу, що визначає можливість вирішувати завдання навчально-виховного процесу, властиві для нього.

Координатором діяльності закладів середньої і початкової освіти в креативній педагогічній системі виступає ліцей, а середньої і вищої - університет (інститут).

Головна мета Концепції полягає в обґрунтуванні, розробці та впровадженні в практику педагогічної ідеї (положення): природничо-наукові ліцеї - це багатофункціональні динамічні системи, що створюють оптимальні умови для активної творчої діяльності і різнобічного розвитку творчих здібностей, мотивів, умінь інтелектуально і творчо обдарованих дітей і формування їх як творчих особистостей.

Послідовне якісне збагачення креативного потенціалу мислення особистості від буденного до планетарного відображає ієрархію типів мислення.

Очікувані результати впровадження концепції креативної освіти

Виділення інтелектуально та творчо обдарованих дітей, їх навчання в умовах креативного навчального закладу забезпечує повноцінне і успішне формування творчої особистості громадянина без будь-якого негативного впливу на систему освіти в Україні. Більше того, активна діяльність ліцеїв як нового типу навчальних закладів в останнє десятиріччя стимулювала її розвиток, збагачуючи філософію, психологію та технологію теоретичної та практичної педагогіки своєю гуманністю і творчістю.

Це і є головною причиною перспективності креативних навчальних закладів, яка була підтверджена дослідженнями на початку сторіччя (І. Петцольд, 1904 р.; В. Штерн, 1917 р.) і в останнє десятиріччя ХХ століття (В. Алфімов, Н. Буринська, В. Мадзігон, Б. Чижевський та інші). Наші дослідження проблеми підтверджують ці висновками, але тільки при умові реальної державної підтримки ліцеїв як креативних навчальних закладів.

Освіта.ua
05.02.2005

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев