С. Олексюк: закон «Об общем среднем образовании» принят

Маленькое резюме: нормы нового закона регулируют все, что движется в коммунальных школах - это провал

С. Олексюк: закон «Об общем среднем образовании» принят

Автор: Светлана Олексюк, директор киевской школы № 5 Печерского района, эксперт РПР.

Закон «Про загальну середню освіту» прийнято.

Він мав би продовжити, удосконалити, поглибити революційні ідеї закону «Про освіту» у галузі загальної середньої освіти.

З моєї точки зору, він мав би дати конкретні можливості розвитку шкільної системи, демократизації шкільного життя, якісним змінам контенту, підвищення статусу вчителя та забезпечення автономії закладу освіти.

Ми створюємо НУШ, зрозуміло, що нам необхідна нормативна база. Саме тому я брала участь у роботі над цим законом.

Сьогодні 327 депутатів підтримали закон, тож вони мають відповіді на питання:

1. За якими нормами закону «новий вчитель» побачить свою перспективу? Що мотивує досвідченого вчителя?

2. Як створюватиметься старша профільна школа?

3. Яким чином буде реалізовано принципи академічної, фінансової, організаційної автономії та педагогічної свободи школи?

4. Чим забезпечено індивідуальну освітню траєкторію для всіх учнів? Чому актуальна ідея народжує «модерновий» конфлікт в освіті?

5. Де НУШ? Де поглиблення реформи та її розвиток?

Маленьке резюме: норми нового закону регулюють все, що рухається у комунальних школах. Це поразка.

У багатьох статтях виокремлюються «приватники», що порушує принцип рівності, але надає більші можливості для приватних шкіл. Це своєрідна перемога.

Я не розумію компромісів, прискорення, відтермінування, політичної доцільності, «білого диму», коли час викидати білий прапор...

Знаєте чому? Тому що я щодня йду до школи і дію «не завдяки, а всупереч»...

Що робити? Можливо, створювати Дорожню карту і готувати поправки до свіжого закону. Чому? Просто тому, що він розбалансував систему і «щоб стояти на місці, треба бігти з усіх сил»... Куди?

Оригинал

Освіта.ua
20.01.2020

Популярные блоги
В. Громовой: «миздобули» не перевелись в образовании Два основных скрытых мотива организации конкурсов - заработать денег и оправдать свое существование
О. Халепа: оставьте в покое дистанционное образование! Дистанционное обучение - предвестник глобальных изменений в образовании, причем необратимых изменений
Д. Семенов: убивает ли бесплатность образования его развитие? Каждая инвестированная в обучение гривна - это не только польза для себя, эти деньги двигают отрасль в целом
Р. Харчук: борьба за ЗНО по литературе необходима Пусть закрываются ненужные псевдоуниверситеты, а ЗНО - это единственное спасение образования
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев