Владимир Белый: о конкурсах на вакантные должности

Нужна независимая от руководителя процедура замещения вакантных должностей, а не конкурс

Владимир Белый: о конкурсах на вакантные должности

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Конкурси на вакантні посади: чи не можна так, щоб без скандалів?

НЕДОВІРА

Чи не щодня читаємо про скандальні випадки про «переможців» того чи іншого конкурсу на важливу державну посаду.

А попереду конкурси на посади директорів, які «... самі будуть підбирати «собі» команду однодумців». Ото буде галасу та «роботи» для журналістів. На всю «Іванівську» лунатиме.

Щоб кожен керівник будь-якого рівня не «перепризначав» чи то прямо, чи то завуальовано як начебто «відкритий» конкурс апарат служби чи робочий колектив «під себе», потрібна незалежна від керівника процедура заміщення вакантних посад, яку краще і не називати конкурсом. Головне - захистити її загальнодержавними нормами права та механізмом реалізації, важливою частиною якого має бути відомче/корпоративне право до накладання санкцій за спроби до порушень чи ігнорування змісту та вимог процедури.

ДОВІРА

Он французи, приміром, наскільки я знаю по освіті, на ВСІ вакансії у державі від вчителя/вихователя до директора та інспектора взяли за основу цифрову суму показників рівня професійності та доброчесності кандидатів (за потребою ще й кількість балів письмової роботи, що захищена від стороннього впливу) плюс бали для забезпечення передбаченого рівня соціальної протекції/захисту.

Переможцем стає той, у кого найбільше балів і, увага, керівник/заклад/громада отримують відтак у своє розпорядження НАЙКРАЩОГО.

А наші конкурсні комісії ще довго залишатимуться пшиковими потугами до просування справжньої демократії у суспільній діяльності, яка апріорі мала б виключати недоброчесність кандидатів на посади, чого поки жоден конкурс не показав. Вже не кажучи про підкріплення реальними індикаторами компетентності рівня вміти застосовувати формальні професійні знання. А тим паче – щоб на рівні нестандартного творчого розвитку технологій чи оргметодів.

І так у наших умовах буде доти, доки замість голосування «руками» система не перейде на формат чіткої процедури підрахунку суми балів за нормативно встановленими індикаторами професійності та доброчесності кандидатів у цифрових показниках. У кого найбільше - той і переможець.

Комісія має не вибирати «кращого» на її суб'єктивний погляд, а перевірити правдивість індикаторних показників та забезпечити за потреби незалежне і неупереджене тестування здібностей та рівня підготовленості кандидатів у відкритому для громади режимі спостереження за його перебігом

Оригинал

Освіта.ua
30.01.2019

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев