Владимир Белый: о конкурсах на вакантные должности

Нужна независимая от руководителя процедура замещения вакантных должностей, а не конкурс

Владимир Белый: о конкурсах на вакантные должности

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Конкурси на вакантні посади: чи не можна так, щоб без скандалів?

НЕДОВІРА

Чи не щодня читаємо про скандальні випадки про «переможців» того чи іншого конкурсу на важливу державну посаду.

А попереду конкурси на посади директорів, які «... самі будуть підбирати «собі» команду однодумців». Ото буде галасу та «роботи» для журналістів. На всю «Іванівську» лунатиме.

Щоб кожен керівник будь-якого рівня не «перепризначав» чи то прямо, чи то завуальовано як начебто «відкритий» конкурс апарат служби чи робочий колектив «під себе», потрібна незалежна від керівника процедура заміщення вакантних посад, яку краще і не називати конкурсом. Головне - захистити її загальнодержавними нормами права та механізмом реалізації, важливою частиною якого має бути відомче/корпоративне право до накладання санкцій за спроби до порушень чи ігнорування змісту та вимог процедури.

ДОВІРА

Он французи, приміром, наскільки я знаю по освіті, на ВСІ вакансії у державі від вчителя/вихователя до директора та інспектора взяли за основу цифрову суму показників рівня професійності та доброчесності кандидатів (за потребою ще й кількість балів письмової роботи, що захищена від стороннього впливу) плюс бали для забезпечення передбаченого рівня соціальної протекції/захисту.

Переможцем стає той, у кого найбільше балів і, увага, керівник/заклад/громада отримують відтак у своє розпорядження НАЙКРАЩОГО.

А наші конкурсні комісії ще довго залишатимуться пшиковими потугами до просування справжньої демократії у суспільній діяльності, яка апріорі мала б виключати недоброчесність кандидатів на посади, чого поки жоден конкурс не показав. Вже не кажучи про підкріплення реальними індикаторами компетентності рівня вміти застосовувати формальні професійні знання. А тим паче – щоб на рівні нестандартного творчого розвитку технологій чи оргметодів.

І так у наших умовах буде доти, доки замість голосування «руками» система не перейде на формат чіткої процедури підрахунку суми балів за нормативно встановленими індикаторами професійності та доброчесності кандидатів у цифрових показниках. У кого найбільше - той і переможець.

Комісія має не вибирати «кращого» на її суб'єктивний погляд, а перевірити правдивість індикаторних показників та забезпечити за потреби незалежне і неупереджене тестування здібностей та рівня підготовленості кандидатів у відкритому для громади режимі спостереження за його перебігом

Оригинал

Освіта.ua
30.01.2019

Популярные блоги
В. Громовой: «миздобули» не перевелись в образовании Два основных скрытых мотива организации конкурсов - заработать денег и оправдать свое существование
О. Халепа: оставьте в покое дистанционное образование! Дистанционное обучение - предвестник глобальных изменений в образовании, причем необратимых изменений
Д. Семенов: убивает ли бесплатность образования его развитие? Каждая инвестированная в обучение гривна - это не только польза для себя, эти деньги двигают отрасль в целом
Р. Харчук: борьба за ЗНО по литературе необходима Пусть закрываются ненужные псевдоуниверситеты, а ЗНО - это единственное спасение образования
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев