Е. Николаев: какие предметы нужны в 10-11 классах?

Инициатива сохранить в старшей школе 9 обязательных предметов - это продолжение профанации изменений

Е. Николаев: какие предметы нужны в 10-11 классах?

Автор: Евгений Николаев, кандидат экономических наук, преподаватель Киевского национального экономического университета.

Старшокласники (учні 10 і 11 класів сьогодні чи 10, 11 і 12 класів – якщо буде введена 12-річка) мають вивчати як обов’язкові такі предмети:

  • іноземна мова;
  • українська мова;
  • комп’ютерна грамотність / інформатика;
  • фізкультура;
  • один предмет за вибором школи (друга іноземна мова або математика або література або історія).

Також кожен учень має обрати три предмети певного циклу (математичний, природничий, гуманітарний, мистецький…).

Усього 8 предметів. Кожному – 4 здвоєних уроки (2 пари) на тиждень.

Реально з них вивчаються (потребують свідомих і відчутних зусиль учня) 6 предметів, адже 2 (фізкультура та інформатика) – «діяльнісні».

Якщо кількість предметів більша за 6-8, деякі з них неминуче насправді не вивчаються, їх викладання/вивчення є фікцією. Від цієї практики треба відмовлятися.

Тому поточна ініціатива МОН зберегти у старшокласників «усього» 9 предметів як обов’язкові є продовженням профанації змін з категорії «шило-мило». Реально нового підходу, який би враховував потреби та можливості учнів та вимогу здорового глузду, МОН сьогодні не пропонує.

Так, я теж хотів би бачити серед обов’язкових для всіх учнів предметів і літературу, і математику, і фізику з хімією, і економіку, і основи демократії… Але це насправді не працювало, не працює і не працюватиме. Учень ретельно не вивчає більше 6 предметів одночасно. Крапка.

Оригинал

Освіта.ua
18.01.2017

Популярные блоги
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Баба Яга
Интересно сколько у Вас изучает студент предметов?Cпуститесь на землю кандидат экономических наук,особенно на сельскую...
тарас
Кандидатской мало, когда экономисты мало читают художественной литературы высокого класса и не размышляют, то от их рекомендаций страдает страна, простые люди У великих всегда многоточие в конце, Они сомневаются У Вас, к сожалению, точка и много самомнения