![]() |
Инициатива сохранить в старшей школе 9 обязательных предметов - это продолжение профанации изменений |
Е. Николаев: какие предметы нужны в 10-11 классах?
Автор: Евгений Николаев, кандидат экономических наук, преподаватель Киевского национального экономического университета.
Старшокласники (учні 10 і 11 класів сьогодні чи 10, 11 і 12 класів – якщо буде введена 12-річка) мають вивчати як обов’язкові такі предмети:
- іноземна мова;
- українська мова;
- комп’ютерна грамотність / інформатика;
- фізкультура;
- один предмет за вибором школи (друга іноземна мова або математика або література або історія).
Також кожен учень має обрати три предмети певного циклу (математичний, природничий, гуманітарний, мистецький…).
Усього 8 предметів. Кожному – 4 здвоєних уроки (2 пари) на тиждень.
Реально з них вивчаються (потребують свідомих і відчутних зусиль учня) 6 предметів, адже 2 (фізкультура та інформатика) – «діяльнісні».
Якщо кількість предметів більша за 6-8, деякі з них неминуче насправді не вивчаються, їх викладання/вивчення є фікцією. Від цієї практики треба відмовлятися.
Тому поточна ініціатива МОН зберегти у старшокласників «усього» 9 предметів як обов’язкові є продовженням профанації змін з категорії «шило-мило». Реально нового підходу, який би враховував потреби та можливості учнів та вимогу здорового глузду, МОН сьогодні не пропонує.
Так, я теж хотів би бачити серед обов’язкових для всіх учнів предметів і літературу, і математику, і фізику з хімією, і економіку, і основи демократії… Але це насправді не працювало, не працює і не працюватиме. Учень ретельно не вивчає більше 6 предметів одночасно. Крапка.
Освіта.ua
18.01.2017