Л. Гриневич: закон "Об образовании" принят в первом чтении

Проект, который разрабатывался вместе с экспертами, одобрен парламентом

Л. Гриневич: закон "Об образовании" принят в первом чтении

Автор: Лілія Гриневич, міністр освіти і науки.

Проект, який понад три роки, ще за мого головування в Комітеті ВР, розроблявся спільно з провідними експертами, пережив не одну спробу вихолостити з нього прогресивні норми, нарешті схвалений парламентом.

Попереду ще доопрацювання в Комітеті, 2-е читання і ухвалення в цілому.

Це компромісний варіант, Закон не ідеальний, але що надзвичайно важливо: Україна зробила важливий крок від освітньої системи виховання гвинтиків для застарілого механізму до освітньоі системи, в якій держава прагне дати своїм громадянам та громадянкам можливість розкрити свої можливості завдяки освіті.

Права здобувача освіти, а не системи, вперше поставлені в центр Закону.

Вперше урівнюються в правах всі форми здобуття освіти.

Вперше в Законі приписана освіта для дорослих - ми усвідомлюємо, що отримати одну професію на все життя в світі, що постійно змінюється, практично не можливо.

Вперше надаються реальні засади для автономії навчальних закладів і педагогічної свободи освітян.

Вперше Закон створює механізм реального контролю якості освіти - бо за чинним законом управління освіти самі забезпечують освітній процес і самі себе контролюють.

Вперше створюється інституційний майданчик, який має поєднати вимоги роботодавців і ринку праці з стандартами вищої освіти, щоб випускники вишів не виходили з університетів і не чули "а тепер забудь, все що вчив..."

З цього закону починається Нова українська школа, якісне реформування професійно-технічної освіти та завершення реформи вищої освіти.

Факт-ліст - коротке резюме Закону розміщено на сайті МОН: http://mon.gov.ua/…/materiali-do-zakonu-ukrayini-pro-osvitu…

Дякую депутатам за це історичне рішення. Адже чинний Закон "Про освіту" ухвалювався ще за СРСР (в червні 1991).

А ми працюємо, допомагаємо готувати закон до 2 читання.

Оригінал

Освіта.ua
06.10.2016

Популярные блоги
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев