![]() |
Проект учебного плана имеет новые возможности для более высокого качества результатов обучения |
В. Белый: новые возможности высшего качества образования
Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.
Дещо про ефективність існуючої моделі спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням окремих предметів
Погляньмо під кутом зору оцінки рівня ефективності як використання бюджетних коштів, так і реалізації особистісних освітніх пріоритетів здобувачів освіти, приміром, на результати однієї гарної столичної спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 23 Деснянського району з поглибленим вивченням англійської мови:
2016 рік – ЗНО – 41 випускник.
Українську мову на ЗНО здають всі випускники – 41 учень (це, мабуть, два класи).
До речі, приміром, у Франції не буває класів старшої школи менше ніж на 30 учнів. У нашому ліцеї колись було й 40 учнів у класі, коли університет ще займав ліцейські аудиторії, але ніколи не була наповнюваність класів нижче, ніж 30 учнів/клас.
З 41-го 7-м учнів виконують завдання ЗНО на рівні 180 – 200 балів, 15-ть на рівні 160 – 180 балів.
Англійську мову (спеціалізація школи) на ЗНО здають лише 14-ть (третина від усіх) випускників.
З них на рівні 180 – 200 балів лише один (1), а на рівні 160 – 180 три (3) випускники.
Натомість історія виявляється у пріоритеті вже 36-ти учнів, щоправда, з них лише два (2) виконують завдання на рівні 180 – 200 балів і стільки ж на рівні 160 – 180 балів.
Звісно, що якби на історію учні мали значно більше годин та вів її вчитель, котрий звик та має можливість працювати нанайвищому рівні вимог, то результати були значно кращими, а випускники школи щодо свого пріоритетно-природного освітнього спрямування отримали б оптимальну тому підтримку.
Не треба бути «семи пядей во лбу», щоб побачити принципово нові можливості до вищої якості результатів навчальної діяльності здобувачів освіти на базі проектного навчального плану профільного навчання 10 – 11-х класів з 2018-2019 навчального року, як-то:
- автономія навчального закладу у розподілі 50% годин;
- зменшення кількості обов’язкових предметів;
- можливості формування декількох профілів в одному класі й інші моменти.
Результатом діяльності закладу є НЕ наявність у ньому процесів як таких, а РІВЕНЬ освіченості його випускників як похідне від процесів. Для цього існують хороші навчальні плани і погані. Ті, що країна має для старшої ланки, є більш ніж поганими, і тому тисячі конкретних локальних прикладів по всій країні.
Головне, щоб органи управління освітою змогли стати на позицію підтримки моделі освіти орієнтованої на реалізацію «особистісної освітньої траєкторії учня» (Тетяна Засєкіна), а не тих «надавачів» освіти, яким поки що складно побачити всю недолугість підтримки політики предметного шовінізму. Через призму долі нації.
Освіта.ua
30.12.2016