И. Ликарчук: надо похоронить нашу систему образования

Хватит мазать дешевой зарубежной косметикой фейс старушки, которой является наша система образования

И. Ликарчук: надо похоронить нашу систему образования

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Повністю підтримую Віктора Мисана щодо критики негараздів у системі освіти. Дуже болюча тема. Але...

1. Проявів ВОЛІ у 96% відсотків сучасних учителів, професорів, доцентів НЕ БУДЕ. Бо в існуючому освітньому середовищі кожен із них знайшов свою нішу, в якій йому добре. Єдине на що здатні - інколи висунутися та побурчати на вічні теми: зарплата, погані учні/студенти, база... А краще, вважають, - не висовуватися. Без повного якісного та кількісного оновлення кадрів освіти кудись рухатися не зможемо. Механізми такого оновлення є. Ні в кого немає бажання їх запускати.

2. Існує й розмножується совкова система управління освітою, яка працює на збереження й посилення авторитаризму, покриваючись новими гаслами. Ця система дуже швидко будь-які паростки нового знищить та зрівняє із землею тих, хто їх посіяв. Без знищення цієї системи управління сподіватися на зміни неможливо.

3. Сучасна педагогічна наука, а швидше – її видимість, не здатна забезпечити адекватний науковий супровід освітніх процесів. НАПН перетворилася в геронтологічний серпентарій, куди страшно зайти. А ті, хто туди потрапляє, стають такими ж. НАПН як державна академія має піти в забуття. Чим швидше - тим краще. Так, як і 98% іі академіків.

4. Чим замінити - НАПН? Реформованою недержавною науковою спільнотою, котра формуватиметься на нових принципах. Та реалізацією радянського гасла «Науку - на службу народу». Тобто, педагогічну науку - на службу освіті. А не на службу сама собі.

5. Немає потужного суспільного запиту на якісну освіту. Переважну більшість батьків та учнів кінцевий результат цікавить лише у вигляді «хороших» оцінок, задля отримання яких вони готові на все. Про ЩО свідчить ця оцінка - то питання дуже далеких порядків. Й до тих пір, поки до влади, до посад на будь-якому рівні будуть допускати безграмотних, малоосвічених, із сумнівними дипломами людей, то попиту на якісну освіту не буде...

Можу продовжувати далі... Де вихід? Бачу його лише один. Це повна руйнація існуючої системи освіти, іі почесне поховання й будівництво нової. Не на старому фундаменті. Не у локальному варіанті (окремі школи чи регіони), а будівництво нової системи в цілому. Досить дешевою зарубіжною косметикою мазюкати фейс старезної бабці, якою є наша освітня система. Від цього вона молодшою і кращою аж ніяк не стане. В Україні немає ВОЛІ до справжньої реформи освіти.

Оригинал

Освіта.ua
29.11.2016

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Viktor Kirilchyk
Немає ВОЛІ, немає грошей і не має смислу, бо велика частина освіченої молоді думає як виїхати і піднімати економіку інших країн. Так що перш ніж робити"руйнацію існуючої системи освіти, іі почесне поховання й будівництво нової" треба зруйнувати існуючу олігархічно-корумповану систему і збудувати нову державу, а тоді вже...

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!