С. Терно: Экономия фонда зарплаты - в админаппарате

Миссия менеджмента - создать условия для качественного образования, а не унизить

С. Терно: Экономия фонда зарплаты - в админаппарате

Автор: Сергей Терно, профессор, Запорожский национальный университет

Рефлексії щодо спілкування із представниками двох світів (нашого та американського).
Вчора 26.10.2016 відбулася зустріч колективу історичного факультету ЗНУ із ректором, а сьогодні 27.10.2016 із американською професоркою українського походження.

Про що говорили? Про нагальні проблеми. Які у ЗНУ нагальні проблеми? Усе, як скрізь: малий бюджет для розвитку, адже 80 % витрат – це заробітна платня, 16 % – комунальні та господарчі витрати, й лише 4 % – на розвиток. Невисловлений, проте цілком очевидний посил такий: треба стримувати зростання фонду заробітної плати, укрупнювати групи, ущільнювати навантаження тощо. Інакше – розорення.

Викладачів у ЗНУ близько 500 осіб, а решта близько 1100 працівників – це адміністративний апарат та обслуговуючий персонал, студентів близько 15 000. А в американському коледжі в Каліфорнії студентів 17 000, 500 викладачів і 300 – обслуговуючий персонал та менеджмент. Отака вона - математика, в Америці адміністрації та обслуговуючого персоналу на викладача – 0,6 особи, а у нас 2,2, тобто майже в ЧОТИРИ РАЗИ БІЛЬШЕ.

Ось де резерв економії фонду заробітної плати! Цікаво було б ще встановити частку витрат на викладацьку діяльність та адміністративну. Мабуть, там резерв не менший.

До того ж, філософія обслуговуючого персоналу в американському коледжі принципово інша, ніж у нас: місія менеджменту – створити сприятливі умови для роботи викладачів; а у нас – створити проблеми, принизити, завалити купою непотрібної паперової роботи тощо, щоб тим самим довести свою сумнівну користь. Але адміністративну ланку не ущільнюють! І дійсно, як же нам без них прожить?

Оригинал

Освіта.ua
28.10.2016

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!