С. Терно: Экономия фонда зарплаты - в админаппарате

Миссия менеджмента - создать условия для качественного образования, а не унизить

С. Терно: Экономия фонда зарплаты - в админаппарате

Автор: Сергей Терно, профессор, Запорожский национальный университет

Рефлексії щодо спілкування із представниками двох світів (нашого та американського).
Вчора 26.10.2016 відбулася зустріч колективу історичного факультету ЗНУ із ректором, а сьогодні 27.10.2016 із американською професоркою українського походження.

Про що говорили? Про нагальні проблеми. Які у ЗНУ нагальні проблеми? Усе, як скрізь: малий бюджет для розвитку, адже 80 % витрат – це заробітна платня, 16 % – комунальні та господарчі витрати, й лише 4 % – на розвиток. Невисловлений, проте цілком очевидний посил такий: треба стримувати зростання фонду заробітної плати, укрупнювати групи, ущільнювати навантаження тощо. Інакше – розорення.

Викладачів у ЗНУ близько 500 осіб, а решта близько 1100 працівників – це адміністративний апарат та обслуговуючий персонал, студентів близько 15 000. А в американському коледжі в Каліфорнії студентів 17 000, 500 викладачів і 300 – обслуговуючий персонал та менеджмент. Отака вона - математика, в Америці адміністрації та обслуговуючого персоналу на викладача – 0,6 особи, а у нас 2,2, тобто майже в ЧОТИРИ РАЗИ БІЛЬШЕ.

Ось де резерв економії фонду заробітної плати! Цікаво було б ще встановити частку витрат на викладацьку діяльність та адміністративну. Мабуть, там резерв не менший.

До того ж, філософія обслуговуючого персоналу в американському коледжі принципово інша, ніж у нас: місія менеджменту – створити сприятливі умови для роботи викладачів; а у нас – створити проблеми, принизити, завалити купою непотрібної паперової роботи тощо, щоб тим самим довести свою сумнівну користь. Але адміністративну ланку не ущільнюють! І дійсно, як же нам без них прожить?

Оригинал

Освіта.ua
28.10.2016

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев