![]() |
Знание английского и умение формулировать задачи реформы образования не одно и то же |
Ю. Федорченко: английский - не главное в образовании
Автор: Юрий Федорченко, кандидат философских наук, независимый образовательный аналитик-консультант.
Проголошення керівництвом МОН знання англійської мови як головної чесноти кожного, хто має відношення до царини освіти, стало вінцем того поступового сповзання академічної спільноти до культу карго, який сьогодні домінує.
Фактично, ми прийшли до ситуації, коли знання англійської мови стає вирішальним, а подекуди і єдиним офіційно визнаним МОН, показником приналежності людини до “справжньої” академічної спільноти.
Однак знання англійської мови та вміння формулювати стратегічні завдання реформи вищої освіти, як виявилося на практиці, не одне і те ж. Поміж тих, від кого залежить сьогодні реформа вищої освіти, бракує не знавців іноземних мов, а людей, які елементарно спроможні сформулювати стратегічні завдання реформи вищої освіти та запропонувати системні зміни.
Врахування чужого досвіду – річ доволі позитивна, однак таке врахування передбачає виконання того, що можна назвати домашня робота. Таке врахування має мало спільного з некритичним, а іноді і відверто сліпим наслідуванням. Культ карго первісно сформувався саме в середовищі української гуманітарної інтелігенції, іноді правда йому протистоїть відверте академічне хуторянство, яке, звісно, не може розглядатися як справжня альтернатива першому.
Освіта.ua
08.07.2016