Ю. Федорченко: английский - не главное в образовании

Знание английского и умение формулировать задачи реформы образования не одно и то же

Ю. Федорченко: английский - не главное в образовании

Автор: Юрий Федорченко, кандидат философских наук, независимый образовательный аналитик-консультант.

Проголошення керівництвом МОН знання англійської мови як головної чесноти кожного, хто має відношення до царини освіти, стало вінцем того поступового сповзання академічної спільноти до культу карго, який сьогодні домінує.

Фактично, ми прийшли до ситуації, коли знання англійської мови стає вирішальним, а подекуди і єдиним офіційно визнаним МОН, показником приналежності людини до “справжньої” академічної спільноти.

Однак знання англійської мови та вміння формулювати стратегічні завдання реформи вищої освіти, як виявилося на практиці, не одне і те ж. Поміж тих, від кого залежить сьогодні реформа вищої освіти, бракує не знавців іноземних мов, а людей, які елементарно спроможні сформулювати стратегічні завдання реформи вищої освіти та запропонувати системні зміни.

Врахування чужого досвіду – річ доволі позитивна, однак таке врахування передбачає виконання того, що можна назвати домашня робота. Таке врахування має мало спільного з некритичним, а іноді і відверто сліпим наслідуванням. Культ карго первісно сформувався саме в середовищі української гуманітарної інтелігенції, іноді правда йому протистоїть відверте академічне хуторянство, яке, звісно, не може розглядатися як справжня альтернатива першому.

Оригинал

Освіта.ua
08.07.2016

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
tug1955
учить английский, не учить английский(итальянский, немецкий, французкий, американский и т.д.) - но ехать надо!

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!