Ю. Федорченко: английский - не главное в образовании

Знание английского и умение формулировать задачи реформы образования не одно и то же

Ю. Федорченко: английский - не главное в образовании

Автор: Юрий Федорченко, кандидат философских наук, независимый образовательный аналитик-консультант.

Проголошення керівництвом МОН знання англійської мови як головної чесноти кожного, хто має відношення до царини освіти, стало вінцем того поступового сповзання академічної спільноти до культу карго, який сьогодні домінує.

Фактично, ми прийшли до ситуації, коли знання англійської мови стає вирішальним, а подекуди і єдиним офіційно визнаним МОН, показником приналежності людини до “справжньої” академічної спільноти.

Однак знання англійської мови та вміння формулювати стратегічні завдання реформи вищої освіти, як виявилося на практиці, не одне і те ж. Поміж тих, від кого залежить сьогодні реформа вищої освіти, бракує не знавців іноземних мов, а людей, які елементарно спроможні сформулювати стратегічні завдання реформи вищої освіти та запропонувати системні зміни.

Врахування чужого досвіду – річ доволі позитивна, однак таке врахування передбачає виконання того, що можна назвати домашня робота. Таке врахування має мало спільного з некритичним, а іноді і відверто сліпим наслідуванням. Культ карго первісно сформувався саме в середовищі української гуманітарної інтелігенції, іноді правда йому протистоїть відверте академічне хуторянство, яке, звісно, не може розглядатися як справжня альтернатива першому.

Оригинал

Освіта.ua
08.07.2016

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
tug1955
учить английский, не учить английский(итальянский, немецкий, французкий, американский и т.д.) - но ехать надо!