И. Совсун: мы не понимаем последствий дистанционки

Надо обеспечить инструментарий для централизованного унифицированного мониторинга уровня знаний

И. Совсун: мы не понимаем последствий дистанционки

Автор: Инна Совсун, народный депутат Украины, член фракции политической партии «Голос».

Маму на Тернопільщині судили, бо її син пропускав дистанційне навчання. Дитина не змогла відвідувати онлайн-уроки, оскільки вдома не було інтернету. Раніше за схожою справою намагалися виписати штраф мамі, у якої зламався телефон, і діти не змогли навчатися по ньому дистанційно. Таких справ у судовому реєстрі десятки (і чомусь завжди щодо мам, без згадування татів). Це – приклад, як не варто розв'язувати проблему онлайн навчання. А як варто?

Рік школи працюють у дистанційному режимі з нечастим відвідуванням класів. Однак ми досі не маємо уявлення про те, наскільки ефективним є це навчання. Не всі вчителі змогли опанувати онлайн інструменти викладання. Не всі діти мали вдома необхідні гаджети та доступ до інтернету. І точно не всі діти могли належним чином зосередитись, аби працювати дистанційно. Разом з тим, частині дітей дистанційне навчання дуже сподобалось, і батьки почали думати про перехід на такий формат навчання на довшу перспективу.

Чого нам катастрофічно бракує – то це розуміння того, якими є наслідки дистанційного навчання.

Саме тому, якщо вже Міносвіти не спромоглось адекватно централізовано організувати дистанційне навчання, то необхідно бодай забезпечити інструментарій для моніторингового зрізу знань. Максимально уніфікованого і централізованого моніторингу рівня знань.

Діти в різних частинах України і так мають нерівний доступ до освіти і, відповідно, різний рівень знань. Дистанційка його лише поглибила. Коли ми побачимо, які діти найбільше постраждали, ми зможемо вживати заходів. І готувати такий моніторинг міністерство має вже зараз.

Натомість які кроки ми бачимо?

Міносвіти вирішило скасувати державну підсумкову атестацію для 4 і 9 класів.

З одного боку, ДПА було відверто слабким механізмом контролю якості знань. Оцінювання відбувалося в рамках школи, у всіх шкіл різний рівень, директори і завучі зацікавлені в тому, щоб усі учні отримали оцінки повище.

Однак для старших дітей, для 9-класників, ДПА було мотивацією краще вчитися.

Що ви думаєте про скасування ДПА? Поділіться, яка у вас ситуація з дистанційкою? Вказуйте місто, клас і, якщо можете, школу.

Оригинал

Освіта.ua
19.03.2021

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Свідомий
МОН заявило що підвищило оклади вчителів на 20 відсотків до 5700-6471 грн. А мінімальна зарплата 6000. ТО ДЕ ПІДВИЩЕННЯ?
Татьяна
На дистанционном обучении дети деградируют. В нашей школе #54, г. Харьков дистанционное обучение проходит 50% в класс рум, 50% в ЗУМ. В зум слышно очень плохо т.к. учителя некоторые ведут со школы и все находятся в одном кабинете, какой-то хаос. Обратной связи с половиной учителей нету, в класс рум отправляешь ДЗ а по итогу учитель не смотрит туда совсем и не оценивает. Часто бывает что по времени учитель не выходит в ЗУМ и урока нету. На дистанционном обучении очень много ДЗ, я вместе с ребёнком сидим делаем до ночи, когда дети учатся в школе ДЗ намного меньше. Это просто издевательство!!!