И. Ликарчук: почему нет настоящих реформ в образовании

Самая большая беда украинского образования - то, что каждый новый министр отвергает то, что делали предшественники

И. Ликарчук: почему нет настоящих реформ в образовании

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Найбільшою бідою української освіти за роки Незалежності було те, що кожен новий міністр відкидав (повністю чи частково) те, що робили попередники, але обов’язково пропонував щось нове, яке наступний міністр знову посилав далеко-далеко...

Я не про те, що формула фінансування університетів, яка почала працювати лише рік тому, є хорошою чи поганою. Упродовж року функціонування системи (чи, навіть, двох років) об’єктивний висновок про те, хороша вона чи погана, - зробити не можна.

Я про те, що не можна кожен рік змінювати правила гри. Тим більше, якщо в цю «гру» втягнуті сотні тисяч людей. І майбутнє держави.

І при цьому ніхто не може сказати, чи буде нове кращим від старого. Бо для того, щоб це сказати, потрібно експериментувати, вивчати, аналізувати, зважувати всі «за» і «проти». А не так, як те робиться і робилося в освіті: зібралася кучка людей (творча група, «експерти», комісія та ін. міжсобойчик), позасідали, пообговорювали, кинули, образно кажучи, кістку громадськості, щоб та, начебто, «взяла участь») і - готова нова «реформа».

А зважаючи на те, що міністри освіти в Україні змінюються чи не кожні два роки, то це взагалі стає системним явищем і проблемою з проблем. Ось тому і реформ в освіті, справжніх реформ - немає.

P.S. І для підтвердження цієї моєї думки такий приклад. Чому ЗНО в Україні (!) вдалося? Серед іншого й тому, що ЗНО в експериментальному режимі апробувалося майже 4 роки. Чотири роки!!! Уявляю, яке б було те ЗНО, якби воно розроблялося без експериментальної апробації технології проведення та процедур.

І чи було б воно взагалі?

Оригинал

Освіта.ua
03.11.2020

Популярные блоги
О. Калинич: выводы о дистанционном обучении Из понятия «дистанционное обучение» надо убрать слово «обучение», заменив на «имитация»
И. Ликарчук: образовательный процесс теряет смысл Результаты экзаменов не должны быть основанием для оценки работы учителя, это оценка работы учеников
Н. Глюз: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев