Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.
Міністра, який візьметься розгрібати освітянські «Авгієві стайні», наважиться зробити не популярні, але справжні реформи, проклинатимуть сучасники, й лише нащадки через кілька десятиліть поставлять пам'ятник на подвір'ї МОН.
Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу за допомогою простих кроків.
Повернути оцінку «незадовільно». Для того, щоб таки відчувалась гуманізація і підкреслювалась наша прихильність до оптимістичної гіпотези, можна назвати її як у Швеції «ще не задовільно».
Повернути можливість відраховувати зі школи (після 9-го класу) та залишати на другий рік (до 9-го класу) тих, хто не спромігся опанувати програму.
Привести у відповідність до європейських стандартів тривалість канікул. На практиці це означатиме збільшення тривалості навчального року на один місяць.
Скасувати атестацію вчителів на рівні школи, проводити її за процедурою на кшталт ЗНО (як зараз проводять сертифікацію) та з урахуванням досягнутих практичних результатів. Не допускати до роботи тих, хто не зміг пройти атестацію.
Відмовитись від поурочної оплати праці вчителя та збільшити мінімум утричі посадовий оклад директора школи та його заступників.
Ліквідувати місцеві «управління» (департаменти, відділи освіти) та створити на їхньому місці центри сервісного обслуговування закладів освіти із принципово відмінними функціями.
Припинити намагання реформувати освіту «зверху» за допомогою піар-проектів. Взяти курс на реформування школи «знизу» шляхом професійного розвитку вчителя, зміцнення його матеріального становища та соціального статусу, культивування свободи педагогічної думки і дії.
Обмежити набір до ЗВО удвічі (із розрахунку не більше 40% контингенту випускників шкіл).
Припинити фінансування псевдонаукових установ, які не справляють відчутного впливу на зростання якості шкільної освіти.
Автор статьи - дебил! 0⁰00⁰0⁰0⁰0⁰⁰⁰00⁰00⁰0??... ?0⁰00⁰0⁰000⁰0⁰⁰0⁰0⁰0000?... ??0⁰0⁰0⁰ю́юю́юююююююю... ююююююююююю́юю́юю́юю... юююююююю́...
08.10.2020 в 21:01Ответить
Дмитро
Автор статьи - дебил! 0⁰00⁰0⁰0⁰0⁰⁰⁰00⁰00⁰0??... ?0⁰00⁰0⁰000⁰0⁰⁰0⁰0⁰0000?... ??0⁰0⁰0⁰...
08.10.2020 в 20:58Ответить
Дмитро
Автор статьи - дебил! 0⁰00⁰0⁰0⁰0⁰⁰⁰00⁰00⁰0??... ?0⁰00⁰0⁰000⁰0⁰⁰0⁰0⁰0000?... ??0⁰0⁰0⁰...
08.10.2020 в 20:57Ответить
учитель
за 30 лет наше образование пытались РЕФОРМИРОВАТЬ не один десяток раз... увы! только хуже и хуже становится... Саму систему образования НАДО ОСТАВИТЬ В ПОКОЕ! ОНА БЫЛА И ОСТАЁТСЯ ЛУЧШЕЙ. Я работаю в школе 38 лет И имею право СРАВНЕНИЯ
и на такой ВЫВОД. А по вопросу простых шагов... пожалуйста 1. ДАТЬ школе статус ГОСУЧЕРЕЖДЕНИЯ ( вместо КОММУНАЛЬНОГО ПРЕДПРИЯТИЯ) И ПОДНЯТЬ ПРЕСТИЖ ОБРАЗОВАННОГО ЧЕЛОВЕКА.2. ОБЕСПЕЧИТЬ школу (учителей) всем необходимым ( ОТ ДОСТОЙНОЙ ЗАРПЛАТЫ , КОМПЬЮТЕРА И ИНТЕРНЕТА ДО РЕМОНТА КАБИНЕТОВ БЕЗ УЧАСТИЯ РОДИТЕЛЕЙ).3.ВЕРНУТЬ КАЧЕСТВЕННУЮ ПОДГОТОВКУ УЧИТЕЛЕЙ В ВУЗах, включая все виды практик по работе с детьми, как было раньше, И НЕ ДАВАТЬ ПРАВО РАБОТАТЬ УЧИТЕЛЯМИ ЛЮДЯМ БЕЗ СПЕЦИАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ. 4. УБРАТЬ РЕЛИГИЮ И ПОЛИТИКУ ИЗ ШКОЛ. 5.ВЕРНУТЬ ОБЯЗАННОСТЬ И ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ВОСПИТАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ ДЕТЕЙ РОДИТЕЛЯМ, А НЕ ТОЛЬКО ШКОЛЕ. 6.ВЕРНУТЬ РАБОТУ СИСТЕМЫ : "МОЛОДОЙ СПЕЦИАЛИСТ- НАСТАВНИК" .7. ПРОВОДИТЬ ВСЕ ДЕТСКИЕ КОНКУРСЫ, ТУРНИРЫ, СОРЕВНОВАНИЯ ЧЕСТНО (кто с этим сталкивался, поймёт о чём идёт речь) .8. ЗАПУСТИТЬ ЭКОНОМИКУ И СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО, ЧТОБЫ ДЕТИ ПОНИМАЛИ ПЕРСПЕКТИВУ: ДЛЯ ЧЕГО НУЖНЫ ЗНАНИЯ И ГДЕ ИХ МОЖНО ЧЕСТНО ПРИМЕНИТЬ!
30.07.2020 в 09:08
скептик
Для учителя. Вы наивно полагаете, что руководство нашего государства, в лице МОН. ставит задачу реформировать образование так, чтобы было как можно больше высоко образованного населения? Реформы у нас проводят как раз для достижения обратного эффекта. Кому, скажите на милость, нужны образованные, знающие, культурные украинцы? ЕВРОПЕ?, там нужны РАБЫ, а территория Украины - плацдарм для ведения военных действий против России, не более того.