В. Онацкий: об отчетности в образовательном процессе

У нас школа - открытое пространство, где всегда на урок может прийти завуч или директор и даже родители

В. Онацкий: об отчетности в образовательном процессе

Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора по учебно-воспитательной работе.

Тривалий час точаться дискусії щодо питання законності адміністрацією школи та батьками відвідувати уроки вчителів та встановлення відеокамер у навчальних кабінетах.

Ще у 2013 році, коли я був модератором на сайті Osvita.ua, у нас була запекла дискусія навколо цього. Пізніше я неодноразово повертався до цієї теми, аргументуючи правомірність та доцільність і відвідування уроків, і навіть встановлення відеокамер.

Скажу ще раз: у нас школа – це відкритий простір, де завжди на урок до вчителя може прийти завуч чи директор і навіть батьки (у супроводі адміністрації), а відеокамери у коридорах та кабінетах вже давно нікого не дивують.

Противники такого підходу на форумах зазначали: «На уроці між учителем та учнем виникає особлива психологічна атмосфера довіри, взаємної поваги та порозуміння. Ви спілкуєтесь удвох, та раптом підходить хтось третій. Як ви почуватиметесь? Присутність сторонньої людини на уроці – це завжди напруга, додаткова нервозність. Присутність батьків лише шкодить освітньому процесу, адже на уроці майже інтимна обстановка».

Ця дискусія могла б довго тривати, якби саме короновірус не вніс свої корективи. Уже кілька тижнів всі педагоги країни працюють перед відеокамерами, а за їхньою роботою спостерігають батьки та адміністрація. Так що там з інтимністю освітнього процесу? Нікому інтимність не зіпсували, ніхто не скаржиться на присутність батька, матері дитини чи відеокамери? Усе нормально?

Ми змогли адаптуватися до того, до чого більшість педагогів, здавалось, не була готова ще місяць тому. Молодці, це ще раз підтверджує, що, спілкуючись з молоддю, ми залишаємось молодими, здатними швидко адаптуватись до нових вимог, розібратись у нових технологіях.

Проте днями на форумах усе частіше піднімається питання щодо звітності вчителів про свою роботу під час карантину. Уже в освітянських групах ходять зразки цих звітів, де розписано по хвилинах день вчителя.

Хочу одразу застерегти старших товаришів, дотичних до школи, де я працюю: навіть не думайте переймати такий «передовий» досвід та рекомендувати» нам його до впровадження. Ви ж чудово знаєте, що вимагати від педагогів робити це ми не будемо. У нас складені та затверджені розклади занять класів, де визначено, які форми використовує учитель. Педагоги готуються до цих занять, проводять їх, обліковують, перевіряють роботи, консультують, оцінюють, проводять корекцію, а адміністрація школи, так само, як і батьки, може приєднатись до відеоконференції чи навіть пройти запропонований тест або переглянути презентацію. Ми в курсі справ кожного вчителя, кожного класу і кожної дитини.

Усі знають, що педагогам зараз складно, на підготовку до уроків доводиться витрачати значно більше часу, ніж раніше, тож поважаймо колег і не навантажуємо їх додатковою звітністю, яка не передбачена жодним нормативно-правовим актом.

Оригинал

Освіта.ua
21.04.2020

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев