Н. Хоменко: ставить задачу нужно после мотивации

Предыдущие реформы в образовании не дали ожидаемых результатов из-за немотивированного преподавателя

Н. Хоменко: ставить задачу нужно после мотивации

Автор: Николай Хоменко, заслуженный работник образования.

Оптимізація закладів освіти, виведення коледжів з структури університетів і передача на місцевий бюджет, запровадження нових критеріїв для визначення рівня фінансування, єдині державні кваліфікаційні іспити, визначення мінімальної вартості контрактного навчання. Це не повний перелік змін, які відбудуться в освіті в найближчий час. Враховуючи, як швидко реалізуються наміри щодо перерозподілу фінансування закладів вищої освіти, думаю, що чекати на інші зміни довго не доведеться. Що це – шокова терапія? А можливо, навіть хірургія ? Принаймні, десь дуже близько.

Якщо вже переходити на медичну термінологію, то потрібно розуміти, що такі операції, напевно, без наркозу не робляться. Взагалі, необхідно враховувати, як це вплине на людей, зайнятих у цій сфері діяльності. Запровадження нових підходів можливе тільки, якщо будуть змінені підходи до формування фінансових статків викладача. Ніколи не втіляться в життя наміри, навіть найблагородніші, якщо їх виконавці не будуть достатньо мотивовані.

До того ж, спочатку необхідно мотивувати, а потім ставити завдання. Примарні обіцянки, що це колись відбудеться, вже не сприймаються. Заробітна плата у п’ять, і навіть десять, тисяч для викладача не просто низька, а принизлива – враховуючи те, що мінімальна складає 4723 гривні.

Безперечно, 36 тис. заробітної плати для міністра освіти – це теж замало, якщо порівняти з мільйонними статками керівників окремих державних структур. Стільки має отримувати якщо не кожний викладач, то, однозначно, висококваліфікований.

І не потрібно планувати підвищення на 150 і 170 гривень в рік, разову допомогу молодим педагогам, що породжує додаткову конфліктну ситуацію в освітянському середовищі. Необхідно забути про різноманітні коефіцієнти співвідношення між заробітною платою освітянина і працівників виробничої сфери, закладені ще 30 років тому, які ніколи не працюють.

Тривалий період попередніх реформ в освіті не дав очікуваних результатів, у першу чергу, через невмотивованого викладача. Отож, якщо вже «замахнулися» на грандіозні зміни в галузі, то потрібно думати не про економічну вигоду від оптимізації університетів та передачі коледжів на місцевий бюджет, а вишукувати фінансові можливості для гідної оплати праці тих, хто ці реформи буде впроваджувати.

Інвестувати необхідно в першу чергу не в абстрактну освіту, а в зовсім неабстрактних людей.

Освіта.ua
27.01.2020

Популярные блоги
А. Мирошниченко: что нужно на самом деле учить? Сейчас наша школа не дает базового образования, а подменяет его информационным хламом
Г. Сищук: «медвежья услуга» для первоклассников Раннее изучение программы первого класса - ошибочный путь, который не гарантирует успех в школе
О. Калинич: выводы о дистанционном обучении Из понятия «дистанционное обучение» надо убрать слово «обучение», заменив на «имитация»
И. Ликарчук: образовательный процесс теряет смысл Результаты экзаменов не должны быть основанием для оценки работы учителя, это оценка работы учеников
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев