И. Ликарчук: у финнов главный фактор успеха - учитель

Нужно менять отношение к учителю, делая его академически свободным и профессионально независимым

И. Ликарчук: у финнов главный фактор успеха - учитель

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Кілька днів тому з’явилася інформація, що фіни допоможуть нам розбудувати освіту. Це добре. Але...

У фінській системі освіти головним чинником її успіху є ЙОГО ВЕЛИЧНІСТЬ УЧИТЕЛЬ. У нас інші «величності» - освітні чиновники і методисти.

У фінів - учитель ВІЛЬНИЙ. Йому повністю ДОВІРЯЮТЬ, йому створюють умови для продуктивної роботи, він ментально і професійно НЕЗАЛЕЖНИЙ.

У нас в ДСЯО сьогодні розробляються і затверджуються методики оцінювання роботи учителя, що передбачають, на мою думку, дріб’язковий нагляд за його роботою, включаючи діяльність вчителя на уроках, під час перерв, у плануванні, у стосунках із батьками. Тобто - оцінюватиметься процес роботи, а не результат... Це така свобода і довіра до вчителя, як я - професійна балерина.

У фінів - років двадцять тому ліквідували інспекції, перевірки вчителя; йому звільнити руки, час і розум від паперів, звітів, обов’язкових нарад та іншої управлінської колотнечі...

У нас - з’явилися регіональні підрозділи ДСЯО, не позбавивши функцій контролю місцеві органи управління освітою; обов’язковість участі вчителя у всіляких бюрократичних витребеньках дійшла до абсурду.

У фінів конкурс у педуніверситети - 1:10, а у нас із десяти поганих (за знаннями) абітурієнтів здобувати професію вчителя приходить найгірший. І його беруть з великою радістю...

У фінів зарплата учителя дає йому можливість і право бути вільним і незалежним, а у нас...

Цей перелік можу продовжувати дуже довго.

Висновок. Ми багато років намагаємось викопати десь в туземії гарну пальму та пересадити її в український заморожений ґрунт. І робимо це вперто та наполегливо, не думаючи над тим, що не гарну пальму потрібно пересаджувати в український ґрунт, а вирощувати свою, проходячи той нелегкий шлях, який пройшли, скажімо, фіни до свого сьогоднішнього успіху.

І починати цей шлях потрібно із зміни ставлення до вчителя, роблячи його академічно вільним та професійно свобідним. На жаль, ми на цей шлях іще й не ступили. Але пальму вже починаємо викопувати...

Оригинал

Освіта.ua
25.03.2019

Популярные блоги
Л. Булыгина: не «бедные дети», а надо было учиться Причитания о проценте тех, кто не преодолел порог, бесят, ведь тест по математике элементарный
А. Ночкин: предательство с ЗНО по математике отменено Увеличили процент тех, кто не преодолел порог, те ученики, которые и не собирались пользоваться этим результатом
Е. Северенчук: что делают учителя, которых обманули? Если учителя не бастуют - значит, им можно давать обещания, которые потом не выполняются
Т. Ткачук: в этом году была одна проверка письменных работ ЗНО На очень важном этапе проведения ЗНО происходит субъективное оценивание письменных работ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев