И. Ликарчук: ДПА показывает, что в образовании все хорошо

Проведение ДПА фальсифицирует реальное состояние качества общего среднего образования в Украине

И. Ликарчук: ДПА показывает, что в образовании все хорошо

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Читаю новину, що в Грузії відмінили випускні іспити у школах. Для того, хто не знає, поясню, що випускні в Грузії - аналог нашої ДПА. Повністю підтримую грузинських колег. Давно писав і говорив, що українську ДПА також потрібно відмінити і забути про неї, як про страшний сон. Мої аргументи на користь такого рішення.

1. ДПА була і є абсолютно формальною процедурою. Об’єктивного зрізу рівня виконання навчальних плану і програм вона ніколи не показувала і не покаже.

2. І без ДПА кожен учитель дуже добре знає рівень знань своїх вихованців. І він їх завжди зможе показати, якби йому дозволили об’єктивно оцінювати знання учнів і не «натягувати оцінки».

3. Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні. Я не знаю прикладів, коли б учні якогось класу чи школи, або навіть 10-15% учнів одного класу, не склали ДПА. І це не від того, що всі дуже добре оволодівають знаннями. А від того, що поганим інструментом ці результати вимірюють. ДПА свідчить, що в українській освіті все дуже добре. Хоч так воно не є. І про це всі дуже добре знають.

4. Якщо розглядати ДПА з точки зору теорії педагогічних вимірювань, то це тотожно тому, що розглядати користь малинового варення у лікуванні грипу. ДПА нічого не вимірює і ніколи не буде. Але видимість такого вимірювання створює. Як і підстави для вселенської метушні різних чиновників і методистів: від гори і до низин.

5. ДПА є іще одним проявом чиновницької недовіри для вчителя. Бо, начебто, має перевірити об’єктивність його підходів до оцінювання учнів. І хоч цю роль вона ніколи не виконувала й апріорі виконати не зможе, але у деяких випадках, як жупел у боротьбі з окремими вчителями, стає в нагоді.

6. У свій час ДПА запроваджувалася як альтернатива радянським шкільним екзаменам. Кращою альтернативою радянським екзаменам ДПА так і не стала. І вийшло знову, як у тій приказці: «Застряли, як собака на перелазі». Грузинські колеги вирішили з цього перелазу злізти раз і назавжди. А ми там й досі висимо й дригаємо чи то задньою, чи то передньою частиною тіла, продовжуючи співати багаторічну осанну ДПА.

Тож повторюся: ДПА в українських школах має бути ліквідована, як формальна і марудна процедура, котра, крім неефективного використання бюджетних коштів і чергової забави для чиновників, жодної іншої ролі не відіграє. І створює додатковий головний біль для вчителя та учнів, відволікаючи їх від більш важливих проблем.

Оригинал

Освіта.ua
05.02.2019

Популярные блоги
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев