В. Громовой: вопрос № 1 в процессе построения НУШ

Не от агентов, ворон и ангелов, а от Его Величества Учителя зависит успех (провал) образовательных реформ

В. Громовой: вопрос № 1 в процессе построения НУШ

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Питання номер один, яке ми маємо вирішити у процесі побудови НУШ, не «що робити вчителеві», а «яким бути вчителеві».

Тисячі разів повторював і повторюю: «продвинутому» вчителеві чи директорові школи не треба давати «вказівок» (методичних рекомендацій, інструкцій, інструкцій на інструкції тощо), вони самі знають «що робити». І звіти «про пророблену роботу» від них немає сенсу вимагати усіляким начальникам і перевіряльникам. Навпаки, начальники мають звітувати про те, що вони роблять для того, щоб ці люди могли ефективно працювати.

Згадайте знамениту фразу Стіва Джобса: «Немає сенсу наймати тямущих людей, а потім вказувати, що їм робити. Ми наймаємо людей, щоб вони казали, що робити нам».

НУШ відбудеться тільки у випадку, якщо в освітянському середовищі буде зрощуватись інноваційна культура, у якій ти як вчитель чи директор школи, можеш бути:

  • самодостатнім і незалежним;
  • не боятимешся висловлювати критичні зауваження у бік безпосереднього керівника (бо начальник - це лише певна функція, а не «священна корова»);
  • розумітимеш, що в тебе є право на помилку (ти можеш зазнати невдачі, але тобі ніхто і ніщо не заважатиме спробувати знову);
  • матимеш достатньо часу і коштів для власного професійного розвитку та відновлення сил тощо.

Якщо цього не буде, той зміст модернової освіти, який призводить до прориву в інших країнах, механічно перенесений у середовище несвободи і тотальної недовіри, не зможе справити позитивного ефекту.

Ну не може будувати нову освіту затуркана людина, яка постійно втягує плечі, побоюючись покарання за будь-який самостійний крок чи невчасно поданий звіт!

Доки система зрощуватиме типаж «вигорілого» і законтрольованого вчителя із дбайливо сформованою «навченою безпорадністю», доки навколо вчителя формуватиметься агресивне середовище, таланти українських вчителів так і залишаться незапитаними й нереалізованими.

Зайве доводити, що не від агентів, ворон і ангелів, а від Його Величності Вчителя залежить успіх (провал) освітніх реформ.

Оригинал

Освіта.ua
19.12.2018

Популярные блоги
В. Громовой: «миздобули» не перевелись в образовании Два основных скрытых мотива организации конкурсов - заработать денег и оправдать свое существование
О. Халепа: оставьте в покое дистанционное образование! Дистанционное обучение - предвестник глобальных изменений в образовании, причем необратимых изменений
Д. Семенов: убивает ли бесплатность образования его развитие? Каждая инвестированная в обучение гривна - это не только польза для себя, эти деньги двигают отрасль в целом
Р. Харчук: борьба за ЗНО по литературе необходима Пусть закрываются ненужные псевдоуниверситеты, а ЗНО - это единственное спасение образования
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Алексис
Абсолютно согласна с автором, но нужно еще учесть тот факт, что в процессе подготовки будущих учителей в педвузе следует воспитывать образовательных лидеров, умеющих защитить свою точку зрения и стратегию поведения. Поэтому баллы за ЗНО в педвузы следует повысить .Проходной балл должен быть 130. В учителя должны идти лучшие, чтобы потом учить и воспитывать лучших!