![]() |
А давайте запустим процесс создания виртуального сообщества носителей «практик, которые работают» |
Виктор Громовой: ищите себе подобных!
Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.
Ох, нелегка це робота
З болота тягти бегемота!
Корній Іванович Чуковський, «Телефон» (1926)
А запустімо процес створення віртуальної спільноти носіїв «практик, які працюють» в якості механізму практичного реформування освіти!
Для цього і створено групу «Реформуємо шкільну освіту знизу: практики, які працюють».
Долучайтесь. https://www.facebook.com/reformyznyzy.org.ua/…
А на порталі «Освітня політика» тепер є рубрика «Практики, які працюють». Запрошую тут публікуватись з тим, щоб можна було їх поширювати. Сподіваюсь, що ми зможемо допомогти знайти «собі подібних» тим, хто має реальну потребу у горизонтальній співпраці.
Якщо ми будемо діяти на основі принципу «подібне до подібного», це дозволить нам сконцентрувати ресурси саме там, де вони можуть призвести до прориву.
«Нелегка це робота» тягнути з педагогічного болота «бегемота»…
Мабуть, і не варто витрачати на цю абсолютно безнадійну справу свою далеко не безмежну енергію. Адже, як правило, наші зусилля виявляються марною працею у випадку, якщо спрямовуються на людей, які живуть за іншим принципом: «не тратьте, куме, сили, спускайтеся на дно».
Не можна нікого «навчити», можна лише «навчитися». Тисячу разів переконувався і у правдивості висловлювання Вольтера: «Свобода – це не те, що вам дали. Це – те, що у вас не можна забрати».
На жаль, типовою є ситуація, коли ваші зусилля не лише виявляться марними, а ви ще й відчуєте на собі дію «ефекту бумерангу»: станете «винними» у чужих провалах і вас з легкістю звинуватять у тому, що ви слабенько «тягли» чи «чогось не додали».
Я особисто десятки разів потрапляв у таку ситуацію, коли намагався взяти «на буксир» ту чи іншу непродвинуту школу чи якось продвинути ту чи іншу персону.
Потім із самоіронією згадував риторичне запитання двічі екс-спікера Верховної Ради, і екс-глави РНБО, Героя України Іван Плюща: «Навіщо його пхати, як воно не лізе».
Вам це треба?! «Впихнути невпіхуєме» ще нікому не вдалось...
P.S. «Практики, які працюють», - це не перпедос (передовий педагогічний досвід), а їх поширення ні в якому разі не має перетворитись на запердос (запровадження передового педагогічного досвіду).
Освіта.ua
10.08.2018