В. Громовой: почему молодежь бежит из школы?

Чтобы минимизировать потери, надо признать, что старую постсоветскую школьную систему спасти невозможно

В. Громовой: почему молодежь бежит из школы?

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Чому талановита молодь тікає зі школи?

Одна моя продвинута випускниця гімназії з педагогічною освітою, яка чкурнула зі школи, відповіла мені на це запитання дуже просто: «Вікторе Володимировичу, ну ви ж самі нам на риториці цитували Уоррена Баффетта: «Якщо ви перебуваєте на судні, яке постійно протікає, правильніше спрямувати зусилля на пошук нового судна, а не на латання дірок».

Що їй відповісти?! Шукаю нову цитату, яка б її надихнула до праці в школі.

Р.S. Усвідомлення громадською думкою сьогоднішньої ситуації в освіті як проблеми не відповідає ні її масштабам, ні загрозам, які вона нам несе. Сталася катастрофа! «Титанік» старої освіти, з пропоротим айсбергом цифрової епохи корпусом, ось-ось потоне, а ми замість того, щоб розпочинати операцію з порятунку пасажирів та екіпажу, продовжуємо вирішувати проблеми: латати дірки судна, яке приречене втонути.

Для того щоб мінімізувати втрати, слід визнати, що стару пострадянську систему шкільної освіти врятувати неможливо та й не потрібно. Тож треба діяти відповідно до усвідомлення того факту, що ми знаходимось у ситуації катастрофи. Спускати «шлюпки» на воду і гребти до незвіданих берегів нової освіти України. Для когось «шлюпкою» стає домашнє навчання, для когось приватна школа, для когось Online курси на кшталт Coursera, а хтось на місці традиційної школи «на маленьком плоту сквозь бури, дождь и грозы, взяв только сны, и грёзы, и детскую мечту» таки збудує «школу, яка не школа»...

Оригинал

Освіта.ua
12.12.2017

Популярные блоги
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
В. Онацкий: что делать с учителями-пенсионерами Если учитель достиг пенсионного возраста, то это вовсе не означает, что он не является современным
А. Истер: поиск оптимального формата НМТ-2023 Обязательным для выпускников должно быть тестирование и по истории Украины, и по математике
Александр Мирошниченко: обучение – это не пытки В Украине ребенок без таланта к математике полноценным человеком не считается
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Alexira
Пан Віктор гарно написав. Тільки де вирішення питання? Лише констатація очевидного.
Учитель
Люди, прекратите хаять то, чего уже давно уже нет. Нет советской системы образования, есть какой то мутант, предком которого и была советская система образования. И прекратите восторгаться западными системами образования, это уже привело к тому что дети не учатся, и не хотят учиться. Поймите одно, знания невозможно дать, знания возможно лишь получить, а это труд, тяжелый труд УЧЕНИКА.
Людмила
Ви праві, талановита молодь тікає з освти. Я працюю керівником ДНЗ в сільській місцевості. Літом цього року звільнилася з роботи вихователь, яка мала за плечима педагогічне училище та магістратуру. Так як в селах, переважно, 1 різновікова група то нас в закладі 2 педагога. Нам дуже легко працювалося, тому що вихователь виявилась , енергійним, ініціативним та відповідальним педагогом. Але почалися реформи.Перше що прореформували, це мін.з/плату. Не знаю, чи в районному відділі освіти навмисне так роблять, чи це наша фінансова система така, але вихователь з 5 роками стажу стала отримувати з/плату на 80 грн. більшу від техперсоналу. 9 місяців об нас, педагогів-дошкільників витирали ноги прирівнюючи до техпрацівників. У вересні підняли трохи з/плати, але ж з січня знову все стане як і було, бо ж мін.зЇплата знов зростає. а наші тарифні розряди, які відв’язали від мін.зарп. на невизначений період завмерли. Тому вихователь звільнилася. Ми плакали усі, і діти, і батьки. Вона пішла працювати в школу бо там трохи...
Анна
Для Людмила: Згодна з Вами на всі 100%. Я сама молодий педагог. Не хочу працювати в школі, тому що: А)низька заробітнаплата; Б)треба писати тисячі конспектів. В мене немає ні часу, ні бажання це робити. Замість того щоб займатися самоосвітою і саморозвитком, сиділа ночами і писала коспекти. Хоча, я могу викладати свої предмети взагалі без конспекту. Невже не зрозуміло, що молодь та будь-хто інший немає на це часу. Бо в кожного є сім’я, окрім конспектів більшість викладачів ще й класні керівники. Навіщо стільки документації? Замість того щоб вчити дітей, бідолашні педагоги застрягли в паперовій роботі!!! Тим паче в більшості випадків конспекти написані не для роботи на уроці, а для керівництва закладу та перевіряючих органів.
Комментировать