![]() |
Чтобы минимизировать потери, надо признать, что старую постсоветскую школьную систему спасти невозможно |
В. Громовой: почему молодежь бежит из школы?
Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.
Чому талановита молодь тікає зі школи?
Одна моя продвинута випускниця гімназії з педагогічною освітою, яка чкурнула зі школи, відповіла мені на це запитання дуже просто: «Вікторе Володимировичу, ну ви ж самі нам на риториці цитували Уоррена Баффетта: «Якщо ви перебуваєте на судні, яке постійно протікає, правильніше спрямувати зусилля на пошук нового судна, а не на латання дірок».
Що їй відповісти?! Шукаю нову цитату, яка б її надихнула до праці в школі.
Р.S. Усвідомлення громадською думкою сьогоднішньої ситуації в освіті як проблеми не відповідає ні її масштабам, ні загрозам, які вона нам несе. Сталася катастрофа! «Титанік» старої освіти, з пропоротим айсбергом цифрової епохи корпусом, ось-ось потоне, а ми замість того, щоб розпочинати операцію з порятунку пасажирів та екіпажу, продовжуємо вирішувати проблеми: латати дірки судна, яке приречене втонути.
Для того щоб мінімізувати втрати, слід визнати, що стару пострадянську систему шкільної освіти врятувати неможливо та й не потрібно. Тож треба діяти відповідно до усвідомлення того факту, що ми знаходимось у ситуації катастрофи. Спускати «шлюпки» на воду і гребти до незвіданих берегів нової освіти України. Для когось «шлюпкою» стає домашнє навчання, для когось приватна школа, для когось Online курси на кшталт Coursera, а хтось на місці традиційної школи «на маленьком плоту сквозь бури, дождь и грозы, взяв только сны, и грёзы, и детскую мечту» таки збудує «школу, яка не школа»...
Освіта.ua
12.12.2017