Александр Мирошниченко: о почерке у взрослых и детей

Если методика обучения каллиграфии не работает, какой смысл во всем этом каллиграфическом догматизме?

Александр Мирошниченко: о почерке у взрослых и детей

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Як визначити ефективність методики? За наслідками. Якщо метод навчання правильний – наслідки навчання говорять самі за себе. Тут вже дискусії не потрібні. Бо все наочно.

З іншого боку, якщо результат, м’яко кажучи, сумнівний – значить, щось не так з методикою навчання.

Це я все про почерк. Ну давайте чесно. У якого відсотка ваших знайомих гарний почерк? Лікарів до уваги не беру – це окрема розмова. Так скільки?

І в докомп’ютерну епоху відсоток людей з гарним почерком був невеликий, а зараз – тим більше. Але ж всі як один. З першого класу. Писали палички. Отримували зауваження за найменший відхід від канонів написання. Слідкували за клітинками. А що в результаті? Не працює метод.

Себто в царині оцінок все нормально, а почерк у дорослих далеко не каліграфічний. Отже, методика не працює. А якщо вона не працює, так який сенс в усьому цьому каліграфічному догматизмі?

Тим більше, що сьогодні важливіше вміти швидко набирати текст, ніж красиво виводити літери.

Красиво у більшості не виходить. Попри гарні оцінки в школі і зусилля вчителів. Так, може, не туди зусилля направлені?

Писати красиво, звичайно, непогано. Але це такий собі бонус до вміння мислити. А так виходить, що і почерк за шкільні роки каліграфічним не стає, і думки особливо ніхто не цінує. Так, може, час зрозуміти, що зміст важливіший за форму?

Оригинал

Освіта.ua
04.12.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!