Александр Мирошниченко: о почерке у взрослых и детей

Если методика обучения каллиграфии не работает, какой смысл во всем этом каллиграфическом догматизме?

Александр Мирошниченко: о почерке у взрослых и детей

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Як визначити ефективність методики? За наслідками. Якщо метод навчання правильний – наслідки навчання говорять самі за себе. Тут вже дискусії не потрібні. Бо все наочно.

З іншого боку, якщо результат, м’яко кажучи, сумнівний – значить, щось не так з методикою навчання.

Це я все про почерк. Ну давайте чесно. У якого відсотка ваших знайомих гарний почерк? Лікарів до уваги не беру – це окрема розмова. Так скільки?

І в докомп’ютерну епоху відсоток людей з гарним почерком був невеликий, а зараз – тим більше. Але ж всі як один. З першого класу. Писали палички. Отримували зауваження за найменший відхід від канонів написання. Слідкували за клітинками. А що в результаті? Не працює метод.

Себто в царині оцінок все нормально, а почерк у дорослих далеко не каліграфічний. Отже, методика не працює. А якщо вона не працює, так який сенс в усьому цьому каліграфічному догматизмі?

Тим більше, що сьогодні важливіше вміти швидко набирати текст, ніж красиво виводити літери.

Красиво у більшості не виходить. Попри гарні оцінки в школі і зусилля вчителів. Так, може, не туди зусилля направлені?

Писати красиво, звичайно, непогано. Але це такий собі бонус до вміння мислити. А так виходить, що і почерк за шкільні роки каліграфічним не стає, і думки особливо ніхто не цінує. Так, може, час зрозуміти, що зміст важливіший за форму?

Оригинал

Освіта.ua
04.12.2017

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев