![]() |
Сегодня меня пригласили на семинар-практикум по делопроизводству... Всего за 610 грн |
В. Громовой: «бумажные капканы» для руководителей
Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.
Сьогодні мені на ФБ стіну добрі люди повісили запрошення на семінар-практикум з діловодства... Усього за 610 грн. Там уже зареєстровано 90 майбутніх учасників. Задумався... На біса мене здався такий семінар?! Що сам не розберусь із стандартними паперами? Якщо ж багатьом освіченим людям не під силу розібратись в цих примітивних паперах самостійно, то навіщо така система діловодства?
Чому у нас усе так складно, куди не тикнись, усе забюрократизоване і заформалізоване?
Спадок совка? Трохи є, але не це головне. При совку бюрократизм був властивістю системи, а тепер все це - серйозний бізнес (див. фото з оголошеннями).
Люди, які це зараз роблять, чудово розуміють, що паперова цивільна оборона, охорона праці чи профілактика травматизму є фікцією, але ця фікція дає їм можливість заробляти непогані гроші.
Саме заради цього і було свідомо та навмисно пролобійовано створення цих «паперових капканів» для керівників навчальних закладів. Тож, не треба звинувачувати організаторів цього свідомо організованого паперового божевілля у недоумкуватості. Вони є дуже розумними і водночас вкрай цинічними людьми.
Наприклад, перелік документів, що стосуються з цивільного захисту та з питань пожежної безпеки просто вражає. Навчально-методичний посібник «Цивільний захист в закладах освіти», рекомендований Головним управлінням освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації (лист № 01-14/5318 від 04 жовтня 2011 р.), рекомендує лише з цивільного захисту мати 19 довгострокових документів і 11 щорічних.
Не менш об'ємним є і список документів, які треба мати у школі з охорони праці.
Звісно, як би не старався директор школи, усього цього він зробити не зможе. Тому буде завжди винним.
Утім, добрі дяді перевіряльники за помірну плату завжди готові його «виручити».
Згадую, як один такий «добрий дядя» перевіряв документацію з охорони праці в гімназії й виявив, що не вистачає з десятка документів. Їх можна було відразу ж придбати за готівку по 50 грн штучка (тоді 500 грн = 100$).
Довелось писати депутатський запит і зустрічатись із керівником територіальної державної інспекції з питань праці в області й того дядька таки звільнили. Та більшість моїх колег, директорів шкіл, мовчки купували цю макулатуру, витрачаючи кошти з батьківських фондів.
Звісно, міські курси цивільної оборони навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності фінансуються коштом бюджету, але й у них є серед головних завдань: «надання платних послуг».
Читаю ось такий коментар до моєї публікації на порталі Osvita.ua:
«Якщо не помиляюся, то лише основних документів, що регламентують діяльність з ОП понад 30! І в кожному мінімум 30 сторінок з пунктами, що передбачають розробку інструкцій, журналів, наказів, тощо. Інструкція про розробку інструкції, журнал реєстрації інструкції, видачі інструкції... Увесь перелік навіть уявити страшно! І за різними напрямками: охорона праці, пожежна безпека, ЦЗ. І увесь цей хлам інструкцій на стіні повинен висіти й в папках лежать. Кожен перевіряючий має різне бачення - починається доїння адміністрації, яка винувата в усіх гріхах ще з моменту призначення... По кожному напрямку ЦЗ, ОП, Пж.безп. потрібно проходити навчання (безумовно платне). Спеціально створено різні організації, що мають за мету заробляти на державних коштах (розробка норм бази, вимог, пунктів, листів, що лише заплутують).
Як на мене, правила повинні бути прості та зрозумілі, щоб у випадку НС правильно діяти, а не знати, що треба 5 папок і 196 різних документів у них лише з ОП». http://osvita.ua/blogs/58194/
Шановні колеги, керівники шкіл, якою є сьогодні ситуація і що, на ваш погляд, варто змінити?
P.S. На моє глибоке переконання, усі ці перевіряльники мають приходити до школи кілька разів на рік і робити одне-єдине: зненацька подавати сигнал тривоги.
Бо якщо станеться якась надзвичайна ситуація(наприклад, пожежа), ніхто не шукатиме інструкцію і не вдивлятиметься у план евакуації. У цьому випадку допоможе врятувати своє життя і життя інших лише відпрацьовані до автоматизму навички: швидко покинути приміщення, схопити вогнегасник, відкрити гідрант…
Освіта.ua
21.11.2017