А. Мирошниченко: наша школа не была "школой жизни"

Мы учим детей не обращать внимание на нарушения их прав под соусом «так воспитывается настоящий характер»

А. Мирошниченко: наша школа не была "школой жизни"

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Часто шкільні проблеми лежать далеко не в площині економічній. Проблеми починаються з голови. І це не лише вчителів стосується, а й батьків.

Є один такий, начебто «стовідсотковий» аргумент, який лунає в будь-яких дискусіях на освітні теми. Звучить це приблизно так: «Не хочете, щоб ваші діти так робили? А от ми робили – і що? Прекрасно виросли».

Це стосується і всіляких шкільних прибирань, і недолугих програм, і жахливих підручників, і шкільного харчування, і багато чого іншого.

Логіка проста. Якщо ми росли в багні і за межами законів – хай і наші діти так живуть.

Не все, звичайно, у минулому було поганим. Але є речі, які не виправдовуються жодними ностальгійними спогадами. Учень-гвинтик. Без прав і можливості захистити себе за законом. Так ми жили. І дійсно, хтось з нас виборов собі місце в дорослому житті. Але не завдяки такому шкільному вихованню, а всупереч цій системі.

Тільки давайте не будемо про всі ці «школи життя». Не була школа «школою життя» і зараз не є.

Чому вчиться, наприклад, учень, миючи замість прибиральниці коридор? Простій речі. Тому, що на закон можна плювати і, якщо не хочеш все життя мити коридори, добивайся місця під сонцем, яке дозволить самому нічого не робити, а лише примушувати інших порушувати закон.

І це ж не лише з прибиранням. Ми привчаємо дітей не звертати увагу на порушення їхніх прав під соусом того, що саме так виховується «справжній характер». І найгірше, що в цю маячню вірять і вчителі, і батьки. Деякі.

Коли вам в черговий раз захочеться сказати: «І що з того, що порушується закон? І ми так жили. І нічого. Виросли гарними людьми», - просто задумайтесь. А може, без оцих порушень і принижень ви б виросли ще кращими людьми? В усякому разі, мали б менше проблем та комплексів.

Чого, власне, бажаємо дітям? Щоб вони не мали в своєму житті оцих безглуздостей, крізь які нам довелось пройти, чи щоб покоління за поколінням повторювало нескінченний шлях принижень та беззаконня?

Хай кожен вибирає. Я особисто свій вибір зробив давно.

Оригинал

Освіта.ua
24.10.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!