![]() |
Богатая палитра сюжетных ходов задач по математике не может не поражать своей острой актуальностью |
А. Мирошниченко: о сюжетах математических задач
Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.
Не зовсім про математику
Роздивився підручник математики для 4 класу. Не з точки зору математики. З точки зору здорового глузду.
Ну, з «чистими» прикладами все нормально. Математика – наука точна. Проблеми виникають в сюжетах задач.
Найпопулярніший сюжет математичних задач – цегла. Її і вантажать, і купують, і продають, і ділять, і виробляють. Практично в кожному розділі підручника є бодай щось про цеглу. Я, звичайно, розумію, що саме тема цегли найактуальніша і найцікавіша для дітей в 4 класі. Це ж найближча до їхніх життєвих реалій тема!
Зразу за цеглою іде пшениця. У мішках та центнерах. Її вантажать, збирають, пересипають. Звичайно, пшениця до цегли не дотягує, але стійко тримає друге місце.
Третє місце в підручниках ділять підрахунки врожаю і підрахунки виготовленого сільськогосподарського реманенту.
Багата палітра сюжетних ходів задач з математики не може не вражати своєю гострою актуальністю. Несподівані повороти сюжету, інтрига, парадоксальність. І все це на темах, які для дітей є найбільш цікавими та актуальними.
Звичайно, математика – наука точна. І для навчання, в принципі, байдуже, що рахувати – Покемонів чи цеглу. Але є у мене така підозра, що Покемонів діти рахували б охочіше…
Освіта.ua
02.10.2017