В. Громовой: об «авгиевых стайнях» образования

Педагогов держали на коротком «поводке» и голодном пайке, но не работает так система образования

В. Громовой: об «авгиевых стайнях» образования

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Так, нам усім разом треба здійснити шостий подвиг Геракла. Згадайте, цей найулюбленіший еллінський герой взявся за очищення Авгієвих стаєнь, які 30 років ніхто не чистив. Злопам'ятна Гера підказала діяння не лише нездійсненне, а й принизливе навіть для звичайної людини. Та Геракл знайшов нестандартний варіант дії: він прорив канали від двох гірських річок Алфеї та Пенеї аж до огорожі занедбаних стаєнь. Бурхливий потік вимив увесь гній ще до заходу сонця і перед розгубленим Авгієм стайні засяяли чистотою.

Утім, цей подвиг Гераклові не був зарахований, бо той працював не безкорисливо, а за винагороду (попередньо домовився з Авгієм, що в разі виконання цього завдання забере десяту частину його табунів). Проте й Авгій, дізнавшись, що Геракл діяв за завданням Еврисфея, не дав йому жодного коня. Тож, очищення Авгієвих стаєнь навіть в уявленні стародавніх греків було вкрай невдячною справою.

Алфея і Пенея освітянських реформ

За три чверті століття радянської та чверть століття пострадянської влади в наших освітянських стайнях накопичилось і втрамбувалось стільки всього, що «вручну» ніякий освітянський Геракл не дасть ради цим віковим нашаруванням. Як і в античному міфі, потрібно пустити в дію два потужні потоки.

Перша бурхлива річка, яка змете масу бруду в освіті, зветься «Свобода». Тому критерієм ефективності будь-якого нормативного документа є те, чи розширює він межі свободи для всіх учасників освітнього процесу, чи знімає хоч якісь бар'єри на шляху до задіювання цього найголовнішого ресурсу розвитку освіти.

Друга бурхлива річка, яка змете увесь бруд, що лишиться, зветься «Гроші». Саме бурхливий фінансовий потік автоматично ліквідує купу дратівливих тем від поборів з батьків до приниженого становища вчительства (гроші – це теж свобода і людська гідність). Як це не банально звучить, а гроші в освіті є чарівником №1.

Не треба розгрібати потроху лайно з наших освітянських стаєнь. Його там накопичилось стільки, що не розгребешся.

Воно зникне, «як роса на сонці», як тільки з'являться і будуть запущені на повну силу ці два основних чинники справжніх реформ. Інакше ми будемо лише без кінця борсатись у лайні...

Звісно, наших освітян звикли тримати на короткому «повідку» і голодному пайку. Пора зрозуміти: ну не працює так система освіти нового тисячоліття!

Оригинал на сайте Освітня політика.

Освіта.ua
13.07.2017

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев