Макс Бакшаев: «все классно, но денег нет»

Необходимы условия, чтобы в учителя шли молодые и амбициозные люди, готовые расти с детьми

Макс Бакшаев: «все классно, но денег нет»

Автор: Макс Бакшаев, исследователь детства в «Kids_hub».

Дещо із історії останніх днів нового закон «Про освіту».

Під час конференції з питань реформ в Україні 6 липня у Лондоні Гройсман сказав, що вона буде пролонгована, однак це матиме не дуже хороші наслідки, повідомляє Інтерфакс.

«Новий закон про освіту, тобто нова система освіти в нашій країні, буде коштувати $3 млрд. І тут виникає питання, чи зможемо ми зробити це, виходячи з того, що у нас є економічні проблеми сьогодні, які накопичилися за десятиліття, чи ні? Очевидно, що зараз нам це не по кишені. Це означає, що реформа освіти буде пролонгована, і це не дуже добре», – сказав Гройсман.

Більш детально про це можна прочитати в матеріалі Української правди.

Трохи раніше Міністерство фінансів в такому ж ключі прокоментувала цей закон.

«Підготовлений до прийняття законопроект фінансово не забезпечений. Ресурси на реалізацію законопроекту не закладені у 3-річній Бюджетній резолюції. Потрібно враховувати можливості держбюджету та можливості економіки. Прийняття законопроекту в такій редакції - це черговий популістський крок, бо навіщо приймати закони, які в подальшому не буде можливості профінансувати?..» - підкреслив Міністр фінансів О.Данилюк.

Ознайомитися із розгорнутими коментарями Міністерства ви можете на їх офіційному сайті за посиланням.

Окрім цього, ви навіть можете ознайомитися із копією листа, направленого Міністерством фінансів в Міністерство освіти і науки від 30.06.

Джерело цієї інформації - Портал громадських експертів «Освітня політика».

На тому ж порталі ви можете знайти і відповідь МОН від 06.07. За бажанням можете знайти його за посиланням. Хоча нижче ви також можете із ним ознайомитися.

І може, це тільки у мене у всіх цих трьох ресурсах трохи не сходяться цифри ?

Зокрема, цифра у 160 млрд на сайті Мінфіну і цифра про підвищення за найближчі два роки оплати на 4 прожиткові мінімуми у самому листі. Я вже не кажу про орфографічні помилки у офіційних документах і на офіційному сайті Міністерства.

Мінфін на своєму сайті починає якось здалеку і врешті-решт пише цікаву штуку – «У 2016 році Мінфін ініціював низку змін в частині фінансового забезпечення сфери освіти, які були підтримані Урядом та Парламентом». Буду вдячний, якщо хтось із тих, хто в темі цих нюансів, зможе підтвердити цю інформацію. Бо якось воно дивно звучить, що це ініціював саме Мінфін. Можу помилятися.

Коротше кажучи, історія досить проста. Мінфін каже, що це все класно і ми теж усіма руками за реформу, але грошей нема. Приблизно те саме каже і пан Гройсман. У свою чергу МОН уточнює цифри. На мій погляд, дійсно цікаво, що поетапне збільшення оплати протягом п'яти років до рівня 4 мінімумів, Мінфін у листі чомусь описує як два роки. Хоча можу додати, що перед публікацією цієї статті я встиг отримати інформацію про те, що іще треба розібратись, які цифри відповідають дійсності. Чесно кажучи, зараз не маю часу розбиратися. Хоча впевнений, що зробити це можна досить легко. Можливо, навіть ви прокоментуєте це.

Хоча також варто додати, що пан Гройсман каже про потрібність реформи, але «не зараз». З іншого боку треба признати, що і Мінфін все ж таки, окрім іншого, висуває цілий ряд питань, що стосуються не лише чисто фінансових питань, і врешті-решт включає формулювання про бажані зміни.

Окремо хочу прокоментувати іще дещо.

Я згадую свої враження від онлайн трансляції засідання, здається, 30 березня, щодо проекту. І тоді двогодинне обговорення закінчилось таким самим двохвилинним меседжем від Мінфіну. Тобто доопрацьований за ці 3 місяці закон із більш ніж 1000 поправок все одно залишив головне питання.

Додати також хочеться розгорнуте інтерв’ю пані міністра ще на початку лютого, де вона ділиться побоюваннями щодо цього питання.

«- Якою, на вашу думку, має бути зарплата вчителя?

- Наша позиція визначена у проекті закону «Про освіту», який проголосований Верховною Радою в першому читанні: посадовий оклад педагогічного працівника має бути на рівні трьох мінімальних заробітних плат. З такою зарплатою вчитель одразу потрапляє у середній клас. Питання в тому, як це буде забезпечуватися Державним бюджетом. Вже те, що ми підвищили рівень оплати праці вчителів на два тарифні розряди - було досить складним кроком. Важко переконати всіх, чому з усіх бюджетників зарплату потрібно підвищити тільки вчителям. Але всі розуміють, що стан українського педагога настільки погіршився, що всі погодилися з нашою пропозицією».

З того часу після доопрацювання, як можна побачити, цифра, що стосується заробітної плати вчителя, збільшилася з 3 до 4 мінімальних плат. Але мені насправді цікаво, що відбувалося увесь цей час ? Якщо врешті-решт після років роботи дуже багатьох людей над далеко не ідеальним, але явно кращим за попередній і дуже потрібним зараз законом головна проблема залишається. «Все класно, але грошей немає».

А тим часом навіть не хочеться щось згадувати із величезного, м'яко кажучи, обговорення питання зарплат вчителів у одній популярній батьківській групі. Під тим постом зараз мабуть вже тисячі три коментарів дуже протилежного змісту, серед яких, окрім батьків і вчителів, цілком очікувано з'являються і вихователі дитячих садочків.

Тож не буду поглиблюватись тут у деталі. Хочеться лише підкреслити, що підвищення зарплати безумовно потрібне. Але не менш важливий і механізм підвищення рівня якості послуг. Тож хочеться наголосити на тому, що розглядати цей крок потрібно лише в комплексі із іншими інструментами (що зазначені у законі), які направлені саме на те, щоб підвищення зарплати дозволило оновити і осучаснити вчительський склад. Тобто спочатку треба створити умови, щоб вчителювати йшли нові молоді і амбіційні люди, що готові постійно самовдосконалюватися і рости разом із дітьми.

Хочу підкреслити, що я не експерт у питаннях законотворення. І думки, озвучені вище, - це просто результат моїх сьогоднішніх роздумів і невеличкого дослідження різних джерел. На жаль, не маю змоги вже копатися глибше. Тому одразу вибачаюсь за поверхневий погляд у такому важливому питанні. Можливо, навіть щось із моїх думок здасться повним безглуздям в очах експертів.

Буду лише вдячний за поправки і думки. Але заздалегідь буду вдячний за конструктив і етику.

Оригинал

Освіта.ua
13.07.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!