А.Мирошниченко: о педагогике и  "сакральных" методиках

Вопрос "сакральности" педагогических методик - тема, время от времени всплывающая на поверхность

А.Мирошниченко: о педагогике и "сакральных" методиках

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Розмовляв із одним директором школи. Прізвище не називаю – бо не в прізвищі суть.

Задав просте питання: «Кого ви охочіше взяли б на роботу – людину з фаховою університетською освітою гарного університету чи людину з педагогічною освітою? Хто вам більше був би до душі – фізик з освітою приміром КНУ чи Могилянки чи фізик з освітою педуніверситету?»

Директор майже не задумуючись відповів: «Звичайно, КНУ чи Могилянка краще!» Звідси у мене виникло наступне питання: «А як же всі методики? Їх же в КНУ та Могилянці не проходять?». Тут директор з посмішкою мене заспокоїв: «Якщо спеціаліст гарний – я йому методики за день поясню».

Така от розмова. Питання «сакральності» педагогічних методик – тема, що час від часу спливає на поверхню. Мені, наприклад, в школі пощастило з географією. Викладав у нас її Олександр Чумак. Відомий кіносценарист та вчений-географ. У школу викладати його занесло – бо він писав сценарій фільму про шкільне життя. От він у нас географію і викладав. Блискуче. Бо був прекрасним науковцем з досвідом експедицій по всьому світу.

Методики? Він просто розповідав нам про предмет, який блискуче знав. І ми прекрасно знали географію. А поруч були педагоги, які знали методики, але географію знали посередньо. Такий був результат і в учнів.

До чого я веду? До простої думки. Що таке власне ПЕДАГОГ? Науковець чи людина, яка завчила напам’ять певний обсяг знань і набір методів їхнього викладання? Методики, звичайно, потрібні. Але це як кулінарна книга. Підказка, як готувати борщ. Не вмієш готувати – кулінарна книга не допоможе. Вмієш готувати – і без книги впораєшся.

Може, час звернути увагу на те, наскільки педагоги володіють власне предметом? Не в межах програми, а взагалі. А методики, як сказав директор, фахівцю за день пояснити реально…

Оригинал

Освіта.ua
29.06.2017

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев