И. Ликарчук: неужели ситуация в образовании улучшится?

Руководители реформ должны собрать разнополюсные мнения и проанализировать сделанное

И. Ликарчук: неужели ситуация в образовании улучшится?

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Минув рік із тих днів, коли МОН посилено розпочало реформування (!?) системи загальної середньої освіти, зокрема, її початкової ланки.

Всі ми пам’ятаємо потужний інформаційний супровід процесу створення опорних шкіл, появи нових Хрестоматій з сучасної літератури для початкової школи, заборону використовувати червоний колір чорнила для виставлення оцінок і т.д. й т.п.

Мені здається, що в цивілізованій державі, в цивілізованій, а не в радянській системі управління освітою, очільники реформ мали б взяти в руки голови, зібрати різнополюсні думки та враження й добряче проаналізувати зроблене: що вдалося, що не вдалося, які проблеми... А вже потім рухатися далі.

А то , на жаль, маємо ситуацію поганого землероба: поле переорали, насіння якесь вкинули, а що з нього виросло - то інше питання. Без аналізу поточної ситуації не може бути ефективного управління нею. Кожен новий крок має здійснюватися на основі аналізу того, що зроблено. А у нас якось воно все інакше. Головне - уперед.

Мені можуть зауважити: аналіз буде зроблений на серпневих конференціях та на підсумковій колегії МОН: за кілька днів до початку нового навчального року? Ціну аналізу та прогнозу за кілька днів до початку навчального року на таких зібраннях ми знаємо і бачимо не перший десяток років.

Це - швидше ритуал, відвертий залишок совка. У серпневих нарадах та підсумкових колегіях позерства та самолюбування, лозунгів і закликів завжди більше, аніж аналізу, визнання помилок, визначення стратегій. Не на подібних урочистостях здійснюється ґрунтовний аналіз зробленого й відверто визначається, що не вдалося, та в чому помилилися. Це має бути постійна робота серйозної групи незалежних аналітиків та експертів. Лише тоді ця робота матиме якесь значення. На жаль, її немає. Розумію, що і не передбачається. Головне - уперед. Невже все те, що сьогодні робиться в освіті - то на краще?

Оригинал

Освіта.ua
23.06.2017

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
ольга
Правильное замечание. Я тоже часто думаю, а что нам дала реформа в начальной школе? Хорошая или плохая была идея? Что на этот счет думают другие учителя? Анализ надо было делать с сентября и уже в мае иметь предварительные результаты, чтобы принять какие-то решения. А сейчас получится так: в конце августа подведут итоги, не спросив учителей, родителей, учеников, примут "шокирующие" решения и приказы, а ты, учитель, как хочешь так опять и выкручивайся целый год, за несколько дней перекраивай планы. Это - неправильно.