В. Громовой: что делать со школьным болотом?

Школьное болото большинства заведений - идеальная среда для разрушения реформаторских потуг

В. Громовой: что делать со школьным болотом?

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Болото створює часом враження глибини.
Станіслав Єжи Лєц

Шкільне болото є ідеальним середовищем для руйнації усіх наших реформаторських потуг.

Колись Дмитро Корчинський написав влучну характеристику ситуації, яка є у більшості українських шкіл: «Ти можеш піднятися на найвищу гору, якщо ти в горах, але в болоті ти можеш піднятися лише на поверхню, де всі - на одному рівні. Їх тягнуть за ноги й топлять ті, хто хочуть на поверхню…Суть болота не в тому, що воно тхне, а в тому, що воно гомогенне. І воно консервує себе саме».

Звісно, «кожен кулик своє болото вихваляє», тож «болотні школи» особливо схильні до показухи. Це чи не єдиний спосіб зовнішнього маскування невтішних внутрішніх реалій.

Парадокс ситуації в тому, що «життя на болоті» цілком влаштовує абсолютну більшість його «аборигенів». Більше того, до їх табору починають активно прибувати ті, хто тягнеться саме до такого життя. Недаремно ж кажуть: «Свиня завжди болото знайде».

От тільки в таких школах немає чого робити тим, у кого душа, за прикладом героя відомого мультфільму, співає:

Эх, жизнь моя жестянка,
Да ну её в болото
Живу я как поганка,
А мне летать,
А мне летать,
А мне летать охота!

Усе так заболочено в нашій шкільній освіті. Як будемо здійснювати осушування?

Оригинал

Освіта.ua
10.04.2017

Популярные блоги
В. Круглов: ценностям должна учить детей семья Школа – это не холодильник, куда сдают ребенка на содержание и обучение наукам и нравственным ценностям
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев