![]() |
Школьное болото большинства заведений - идеальная среда для разрушения реформаторских потуг |
В. Громовой: что делать со школьным болотом?
Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.
Болото створює часом враження глибини.
Станіслав Єжи Лєц
Шкільне болото є ідеальним середовищем для руйнації усіх наших реформаторських потуг.
Колись Дмитро Корчинський написав влучну характеристику ситуації, яка є у більшості українських шкіл: «Ти можеш піднятися на найвищу гору, якщо ти в горах, але в болоті ти можеш піднятися лише на поверхню, де всі - на одному рівні. Їх тягнуть за ноги й топлять ті, хто хочуть на поверхню…Суть болота не в тому, що воно тхне, а в тому, що воно гомогенне. І воно консервує себе саме».
Звісно, «кожен кулик своє болото вихваляє», тож «болотні школи» особливо схильні до показухи. Це чи не єдиний спосіб зовнішнього маскування невтішних внутрішніх реалій.
Парадокс ситуації в тому, що «життя на болоті» цілком влаштовує абсолютну більшість його «аборигенів». Більше того, до їх табору починають активно прибувати ті, хто тягнеться саме до такого життя. Недаремно ж кажуть: «Свиня завжди болото знайде».
От тільки в таких школах немає чого робити тим, у кого душа, за прикладом героя відомого мультфільму, співає:
Эх, жизнь моя жестянка,
Да ну её в болото
Живу я как поганка,
А мне летать,
А мне летать,
А мне летать охота!
Усе так заболочено в нашій шкільній освіті. Як будемо здійснювати осушування?
Освіта.ua
10.04.2017