Е. Панич: согласны ли педагоги с функциями НАПН?

Вопреки рекомендациям, усилены «координирующие» (по факту руководящие) функции НАПН

Е. Панич: согласны ли педагоги с функциями НАПН?

Автор: Елена Панич, кандидат исторических наук, эксперт Реанимационного пакета реформ, группа «Освіта-наука».

Два дні тому робоча група з доопрацювання законопроекту «Про освіту» таки наділила Академію педнаук особливими функціями в підготовці науково-методичного та навчально-методичного забезпечення освіти. Усупереч пропозиціям народних депутатів, які пропонували вилучити п. 2 статті 75, і навіть всупереч рекомендаціям ГНЕУ, яке зазначало, що в такій статті немає потреби, оскільки функції Академії чітко прописані в Законі «Про наукову і науково-технічну діяльність». Замість того, запропонована робочою групою стаття 75.2 посилила «координуючі» (фактично керівні) функції НАПН у сфері педагогічних досліджень і надала їй додаткових повноважень щодо розробки «типових освітніх програм дошкільної та повної загальної середньої освіти», які мають затверджуватися Міністерством.

Повний текст статті 75 п. 2 тепер звучить так:

2. «Провідною самоврядною науковою організацією у сфері освіти є Національна академія педагогічних наук України, яка:

1) координує, організує і проводить фундаментальні і прикладні наукові дослідження та експериментальні розробки у сфері освіти, педагогіки і психології, взаємодіє з відповідними органами державної влади з метою виконання завдань, визначених державними пріоритетами у сфері освіти;

2) розробляє наукові основи розвитку освіти з урахуванням науково-технічного та соціально-економічного прогресу суспільства, національно-культурних традицій, а також світових тенденцій розвитку та досвіду зарубіжних країн;

3) проводить незалежну наукову експертизу:

  • проектів прогнозних документів (доктрин, концепцій, стратегій тощо), проектів законів, державних рішень і програм, освітніх інновацій, висновки якої є обов’язковими для розгляду органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час прийняття відповідних рішень;
  • навчальної та методичної літератури (крім літератури для вищої освіти), за результатами якої надає висновки (рекомендації) щодо доцільності її використання в освітньому процесі, які є обов’язковими для розгляду органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час прийняття відповідних рішень;

4) бере участь у розробленні методів навчання, стандартів освіти, типових освітніх програм, підручників;

5) розробляє із залученням фахівців типові освітні програми дошкільної та повної загальної середньої освіти (крім типових освітніх програм мистецької, спортивної та військової спеціалізованої освіти) і подає їх на затвердження центральному органу виконавчої влади у сфері освіти і науки;

6) здійснює розроблення та експериментальну перевірку інноваційних моделей освіти;

7) провадить організаційні, координаційні та науково-методичні заходи щодо забезпечення практичної психології в освіті та соціальної педагогіки;

8) здійснює психологічну експертизу стандартів освіти, типових освітніх програм, підручників, методичних матеріалів тощо;

9) провадить освітню діяльність з підготовки і підвищення кваліфікації керівних, педагогічних і науково-педагогічних працівників освіти, пов’язану із здійсненням реформ в освіті;

10) здійснює іншу діяльність, пов’язану з науковим та методичним забезпеченням освіти, визначену законодавством та установчими документами Національної академії педагогічних наук України».

Мені цікаво було б дізнатися, чи погоджуються освітяни з таким переліком функції НАПН?

Можна писати коментарі під цим постом, або в приват, або на емейл panych@sp-vr.com

Оригинал

Освіта.ua
23.03.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
небайдужий
Повністю підтримую розширені функції НАПН України. Вважаю, що саме ця установа поинна координувати всі зміни в освіти, бути ініціатором оновлення змісту освіти, проодити незалежну наукову експертизу. Здійснювати безпосередній зв’язок через РНМЦ (РНМК) з педагогичними колективами. РНМЦ в свою чергу зможе планувати співпрацю безпосередньо з НАПН на містах, в залежності від потреби вчителя. І така співпраця для вчителя була б кориснішою, ніж курси в ІППО (які нікому не потрібні).

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!