В. Громовой: план «Б» или жизнь образования без ЗНО

ЗНО теряет свой антикоррупционный потенциал и приносит больше вреда, чем пользы образованию

В. Громовой: план «Б» или жизнь образования без ЗНО

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Усе тече, все минає…

10 років тому ЗНО, яке ми запровадили із запізненням на 15 років, стало потужним інструментом подолання корупції на етапі вступу до ВНЗ.

Звісно, тоді теж прораховувались і можливі негативні наслідки цього кроку. Зокрема, міжнародні експерти попереджали, що після запровадження ЗНО в школі настане «епоха репетиторів».

Ситуація сьогодні така, що університетів в Україні вистачає всім, пропозиція студентських місць значно більша за кількість абітурієнтів. Лише кілька десятків ВНЗ можуть похвалитись серйозними конкурсами на деякі з «престижний» факультетів.

Наші абітурієнти стають «балуваними», адже у них є тепер досить широкий вибір. Можна запросто поїхати навчатись, наприклад, до Польщі чи навчатись не виходячи з власної кімнати, обравши цікаві саме мені безкоштовні он-лайн курси на https://www.coursera.org/ чи на https://prometheus.org.ua/courses/.

Тож, стає очевидним, що тепер ЗНО втрачає свій антикорупційний потенціал і приносить більше шкоди, аніж користі вітчизняній системі шкільної освіти. На порядку денному стає необхідність створення плану Б, який би окреслював радикальну модернізацію чи навіть подальше життя нашої освіти вже без ЗНО.

Звісно, перш ніж скасовувати ЗНО, треба дати відповідь на непрості запитання:

  • Як не допустити повернення корупції при вступі до престижних ВНЗ? В усі інші абітурієнти будуть просто записуватись…
  • Яким чином позбавити вітчизняні ВНЗ ролі центрів амортизації безробіття та легального засобу «закосити від армії»?
  • Як впровадити в суспільну свідомість ідею «окупності вищої освіти», замість совкової традиції мати «корочку» про вищу освіту?
  • Як змінити роль школи, яка втрачає функцію «підготовчих курсів» для вступу до ВНЗ?
  • Як...?

Оригинал

Освіта.ua
16.03.2017

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев