В. Громовой: план «Б» или жизнь образования без ЗНО

ЗНО теряет свой антикоррупционный потенциал и приносит больше вреда, чем пользы образованию

В. Громовой: план «Б» или жизнь образования без ЗНО

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Усе тече, все минає…

10 років тому ЗНО, яке ми запровадили із запізненням на 15 років, стало потужним інструментом подолання корупції на етапі вступу до ВНЗ.

Звісно, тоді теж прораховувались і можливі негативні наслідки цього кроку. Зокрема, міжнародні експерти попереджали, що після запровадження ЗНО в школі настане «епоха репетиторів».

Ситуація сьогодні така, що університетів в Україні вистачає всім, пропозиція студентських місць значно більша за кількість абітурієнтів. Лише кілька десятків ВНЗ можуть похвалитись серйозними конкурсами на деякі з «престижний» факультетів.

Наші абітурієнти стають «балуваними», адже у них є тепер досить широкий вибір. Можна запросто поїхати навчатись, наприклад, до Польщі чи навчатись не виходячи з власної кімнати, обравши цікаві саме мені безкоштовні он-лайн курси на https://www.coursera.org/ чи на https://prometheus.org.ua/courses/.

Тож, стає очевидним, що тепер ЗНО втрачає свій антикорупційний потенціал і приносить більше шкоди, аніж користі вітчизняній системі шкільної освіти. На порядку денному стає необхідність створення плану Б, який би окреслював радикальну модернізацію чи навіть подальше життя нашої освіти вже без ЗНО.

Звісно, перш ніж скасовувати ЗНО, треба дати відповідь на непрості запитання:

  • Як не допустити повернення корупції при вступі до престижних ВНЗ? В усі інші абітурієнти будуть просто записуватись…
  • Яким чином позбавити вітчизняні ВНЗ ролі центрів амортизації безробіття та легального засобу «закосити від армії»?
  • Як впровадити в суспільну свідомість ідею «окупності вищої освіти», замість совкової традиції мати «корочку» про вищу освіту?
  • Як змінити роль школи, яка втрачає функцію «підготовчих курсів» для вступу до ВНЗ?
  • Як...?

Оригинал

Освіта.ua
16.03.2017

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев