А. Мирошниченко: об изучении гуманитарных наук

Литература должна приучать детей думать, трактовать произведение по-своему, а не заучивать готовые клише

А. Мирошниченко: об изучении гуманитарных наук

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Тут величезна проблема. З математикою – зрозуміло. Там чіткі відповіді. Себто «правильно –неправильно» визначити легко.

З гуманітарними дисциплінами важче. Особливо в режимі тестів. Що пропонується школярам та студентам? У більшості випадків - вибрати з декількох варіантів відповідей правильну. І ось тут виникає проблема.

Стикнувся особисто. Як драматург. Справа в тому, що мої п’єси входять у навчальну програму коледжів та вузів. Читаю екзаменаційні питання за своїми п’єсами. Питання на зразок: «Яка головна тема (ідея) твору?» І три варіанти відповіді. Одна з них правильна. Начебто. З точки зору авторів програми. А з точки зору автора твору – жодна з них не є правильною.

Себто хтось за мене вирішив, про що саме я писав. І це ж не лише з моїми творами. І не лише в університетах. У школах ситуація аналогічна. Знайомі літератори, твори яких входять до шкільної програми, жаліються що трактування їхніх творів спотворює авторські ідеї. Знову хтось вирішує за автора, що є правдою, а що - ні.

І це не лише з сучасниками. Та ж історія і з Шевченком, і з Лесею Українкою, і з Франком, і з іншими. Сумно. Дуже сумно – бо вивчення літератури – це прищеплювання учню вміння ВИТРАКТОВУВАТИ твір самостійно. Не вибирати правильну відповідь із запропонованих, а саме самостійно знаходити СВОЮ відповідь. Бо єдино правильної відповіді просто не існує.

Більше того! Те, що автори підручників та тестів вважають правильною відповіддю, дуже часто не є правильним та коректним. Вивчення літератури повинно привчати дітей думати, а не завчати готові кліше. У цьому весь сенс!

Оригинал

Освіта.ua
09.03.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!