Ю. Федорченко: важно, чтобы НАЗЯВО не стало МОН № 2

Сегодня МОН является болотом, в котором утонут любые стремления что-то менять, и которое пора осушить

Ю. Федорченко: важно, чтобы НАЗЯВО не стало МОН № 2

Автор: Юрий Федорченко, кандидат философских наук, независимый образовательный аналитик-консультант.

Про нові поневіряння горезвісного Порядку присвоєння вчених звань

Ті поневіряння теперішнього Порядку (чи безпорядку!) присвоєння вчених звань розпочалися ще на етапі обговорення його проекту в березні 2015 році в комітеті ВР з питань науки і освіти. Тоді комітет очолювала пані Гриневич.

Під час обговорення було визнано неприйнятність проекту, було рекомендовано його доопрацювати. В серпні 2015 року так званий доопрацьований Порядок було затверджено рішенням КМУ. Насправді, так званий доопрацьований Порядок виявився ще гіршим від попереднього варіанту.

У травні 2016 року новий міністр освіти пообіцяла повернутися до питання нового Порядку. Врешті-решт Київський окружний адміністративний суд ухвалив рішення, яким зобов’язує МОН змінити вимоги для отримання вчених звань, зокрема такі зміни стосуються надання сертифікату про володіння англійською мовою на рівні В2.

І що ви думаєте? Можна просто захоплюватися віртуозністю працівників МОН. Як виявляється, планується, що охочі, отримати вчене звання доцента та професора, зможуть надавати сертифікат про володіння однією з мов країн Європейського Союзу на рівні В2. Також нас запевняють, що МОН і надалі буде боротися за якість вищої освіти.

Ви запитаєте, яке це має відношення до виконання рішення суду?

Ви запитаєте, яке відношення нова зміна буде мати до реального забезпечення якості вищої освіти?

У який спосіб володіння угорською чи словацькою мовою на рівні В2, скажімо мешканцем Закарпаття, зможе підтвердити професійну придатність людини виконувати обов’язки викладача фізики, математики чи філософії у вищій школі? У МОН переконані в позитивній відповіді. Проте, як видається, абсурдний Порядок буде доведено до повного абсурду. Власне, яка різниця, які папірці подавати в МОН. Головне, щоб ті папірці подавали, а шановні міністерські чиновники будуть їх перевіряти – даруйте, забезпечувати якість вищої освіти.

Питання забезпечення якості вищої освіти лежить у площині розбудови вітчизняної системи забезпечення якості вищої освіти, а не в передачі такого обов’язку суб’єктам-нерезидентам, які до того ж мають від того пряму фінансову вигоду.

Останні три роки так званої реформи вищої освіти показали, що ми не бажаємо виконувати домашню роботу. Ми чекаємо, що з-за кордону нам допоможуть. Чи ще не втомилися чекати?!

Сьогодні МОН є болотом, яке поховає будь-які прагнення щось змінювати, вже давно прийшов час осушити те болото, позбавивши його зайвих повноважень. Разом з тим важливо не допустити перетворення НАЗЯВО в МОН № 2.

Оригинал

Освіта.ua
09.03.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!