Александр Мирошниченко: о слишком активных детях

Удобное поведение называют хорошим, а ребенка, сломавшего свою природу, - воспитанным

Александр Мирошниченко: о слишком активных детях

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Колись в розмові з італійськими та французькими педагогами про проблеми освіти використав термін ГІПЕРАКТИВНА ДИТИНА. У нас це сталий вираз. Навіть не просто вираз, а ледь не медичний діагноз. Від цього лікують, з цим ведуть нещадну боротьбу.

Європейські педагоги подивились на мене, наче на дикуна. Потім пояснили, що сьогодні європейські вчителі вважають термін «гіперактивна дитина» не лише псевдонауковим, а й вкрай шкідливим.

Натомість там оперують дещо іншим терміном – ГІПЕРПАСИВНА ДИТИНА. Якщо відставити вбік всі наукові надбудови – сутність дуже проста.

У природі нормальної дитини закладена потреба бігати, лазити, стрибати. Це норма, проти якої вести боротьбу може лише, м’яко кажучи, не дуже розумна людина. А от якщо дитина не бігає, не лазить, не стрибає – це вже привід для тривоги.

Звичайно, є різні характери, є різні темпераменти. Але! Скільки разів ми читали записи в щоденниках типу: «Бігав на перерві» чи «Залазив на парту (на шафу, на вішалку)»?

А от хоч раз ви читали зауваження такого типу: «Сидів тихо за партою» чи «Занадто повільно пересувався школою»?

Звичайно, я іронізую. Звичайно, я не проти виховної роботи. Але є природа дитини, а є вимоги Міністерства освіти та комфорт для вчителів. Невже можливо перемогти природу?

Ніхто не говорить про те, що дитина не повинна засвоювати правила етикету чи гарної поведінки. Але що насправді є гарною поведінкою? Тут підміна понять. ЗРУЧНУ для педагогів поведінку учнів називають ГАРНОЮ. Дитину, яка зламала свою природу, називають вихованою.

Я далеко не закликаю до анархії. Ні! Але є така гарна приказка: «Якщо щось не можна зупинити – це потрібно очолити». Отже, потрібно не забороняти гіперактивність дітей, а організувати їх. І нарешті звернути увагу на гіперпасивних дітей…

Оригинал

Освіта.ua
07.03.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!