В. Громовой: трудно менять без изменений, но мы будем

Надо решиться поставить себе некоторые неудобные вопросы и получить на них честные ответы

В. Громовой: трудно менять без изменений, но мы будем

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Важко робити зміни нічого не змінюючи, але ми будемо…

Якщо не відважимось самі собі поставити наступні запитання:

1. Як зміниться управлінська культура в освітній сфері, якщо:

  • Наші управлінські контори будуть позбавлені функції контролю і стануть центрами сервісного обслуговування навчальних закладів, а вся система адміністрування освіти буде лише інструментом підтримки школи?
  • У всіх наших міських і районних управліннях приберуть стіни та відчинять двері? Якщо там не буде кабінетів начальників, а буде відкритий простір і горизонтальне спілкування? (Читайте, як це роблять в Дубаї).
  • Люди в принципово іншій системі адміністрування освіти замість реалізації принципу «начальник для начальника», перш за все перейматимуться ідеєю забезпечення «щасливого вчителювання»?

2. Як зміниться наша школа, якщо:

  • Її головним завданням стане: «підсилювати у дитини смак до життя»?
  • До ВНЗ будуть приймати лише за рекомендацією школи?
  • Вона стане «територією свободи» і зосередиться виключно на виконанні своїх прямих функцій.

3. Як зміняться директори шкіл, якщо:

  • Їх призначатиме, після відкритого конкурсу, максимум на два терміни шкільна рада ?
  • Вони матимуть фінансово-господарчу самостійність?
  • У їх професіограмі буде обов'язкове володіння англійською мовою на рівні B2.

4. Як зміняться вчителі, якщо:

  • У них не буде таких інструментів репресивної педагогіки як оцінка, класний журнал, щоденник?
  • Гроші на професійний розвиток ходитимуть за вчителем, і у них буде право самостійно визначати, де і коли їм зручно «пройти перепідготовку».
  • Вони матимуть право самостійно складати навчальну програму зі свого предмету?

5. Як зміняться учні, якщо:

  • У них, як у їх фінських ровесників, не буде домашніх завдань і вони матимуть вдосталь часу, щоб насолоджуватись дитинством?
  • Вони матимуть право на вільне відвідування уроків, вільний вибір вчителя та навчального предмета, індивідуальний темп руху за власною освітньою траєкторією?
  • У них буде реальна можливість ходити до школи не скільки за знаннями, стільки за позитивними емоціями, свіжими ідеями, мотивацією, лідерським досвідом?

6. Як зміняться батьки учнів, якщо:

  • Учителі керуватимуться правилом «ми ніколи нічого поганого не говоримо батькам про їхніх дітей»?
  • Їх сприйматимуть як повноцінних партнерів в організації освітнього процесу та управлінні школою.
  • Зникне конфронтаційна тема «грошових поборів».

7. Як зміниться українське суспільство, якщо:

  • У нас буде прогресивна система освіти, яка плекатиме самодостатніх, впевнених в собі, критично мислячих громадян.
  • Школа стане мікромоделлю майбутньої модернової країни-лідера нового тисячоліття.
  • Ефективне ціннісне орієнтування в школі дозволить здолати морально-психологічну кризу хворого соціуму.

Оригинал

Освіта.ua
06.03.2017

Популярные блоги
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
В. Онацкий: что делать с учителями-пенсионерами Если учитель достиг пенсионного возраста, то это вовсе не означает, что он не является современным
А. Истер: поиск оптимального формата НМТ-2023 Обязательным для выпускников должно быть тестирование и по истории Украины, и по математике
Александр Мирошниченко: обучение – это не пытки В Украине ребенок без таланта к математике полноценным человеком не считается
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев