![]() |
Надо решиться поставить себе некоторые неудобные вопросы и получить на них честные ответы |
В. Громовой: трудно менять без изменений, но мы будем
Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.
Важко робити зміни нічого не змінюючи, але ми будемо…
Якщо не відважимось самі собі поставити наступні запитання:
1. Як зміниться управлінська культура в освітній сфері, якщо:
- Наші управлінські контори будуть позбавлені функції контролю і стануть центрами сервісного обслуговування навчальних закладів, а вся система адміністрування освіти буде лише інструментом підтримки школи?
- У всіх наших міських і районних управліннях приберуть стіни та відчинять двері? Якщо там не буде кабінетів начальників, а буде відкритий простір і горизонтальне спілкування? (Читайте, як це роблять в Дубаї).
- Люди в принципово іншій системі адміністрування освіти замість реалізації принципу «начальник для начальника», перш за все перейматимуться ідеєю забезпечення «щасливого вчителювання»?
2. Як зміниться наша школа, якщо:
- Її головним завданням стане: «підсилювати у дитини смак до життя»?
- До ВНЗ будуть приймати лише за рекомендацією школи?
- Вона стане «територією свободи» і зосередиться виключно на виконанні своїх прямих функцій.
3. Як зміняться директори шкіл, якщо:
- Їх призначатиме, після відкритого конкурсу, максимум на два терміни шкільна рада ?
- Вони матимуть фінансово-господарчу самостійність?
- У їх професіограмі буде обов'язкове володіння англійською мовою на рівні B2.
4. Як зміняться вчителі, якщо:
- У них не буде таких інструментів репресивної педагогіки як оцінка, класний журнал, щоденник?
- Гроші на професійний розвиток ходитимуть за вчителем, і у них буде право самостійно визначати, де і коли їм зручно «пройти перепідготовку».
- Вони матимуть право самостійно складати навчальну програму зі свого предмету?
5. Як зміняться учні, якщо:
- У них, як у їх фінських ровесників, не буде домашніх завдань і вони матимуть вдосталь часу, щоб насолоджуватись дитинством?
- Вони матимуть право на вільне відвідування уроків, вільний вибір вчителя та навчального предмета, індивідуальний темп руху за власною освітньою траєкторією?
- У них буде реальна можливість ходити до школи не скільки за знаннями, стільки за позитивними емоціями, свіжими ідеями, мотивацією, лідерським досвідом?
6. Як зміняться батьки учнів, якщо:
- Учителі керуватимуться правилом «ми ніколи нічого поганого не говоримо батькам про їхніх дітей»?
- Їх сприйматимуть як повноцінних партнерів в організації освітнього процесу та управлінні школою.
- Зникне конфронтаційна тема «грошових поборів».
7. Як зміниться українське суспільство, якщо:
- У нас буде прогресивна система освіти, яка плекатиме самодостатніх, впевнених в собі, критично мислячих громадян.
- Школа стане мікромоделлю майбутньої модернової країни-лідера нового тисячоліття.
- Ефективне ціннісне орієнтування в школі дозволить здолати морально-психологічну кризу хворого соціуму.
Facebook
Twitter
Освіта.ua
06.03.2017