И. Ликарчук: каждый должен заниматься своим делом

Работа учителей - обучение и развитие учеников, а для разработки программ есть другие специалисты

И. Ликарчук: каждый должен заниматься своим делом

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Знову повертаюся до слів міністра освіти і науки, що до процесу розробки навчальних програм «має долучитися відповідальне вчительство».

Якщо відверто, то я не знаю, що таке «відповідальний учитель». Якщо є такі, то мають бути й «безвідповідальні». Де ж вони, якщо в школах немає педагогів, які не пройшли оту безглузду атестацію вчителів, котра придумана тим же Міністерством..? І, очевидно, всі атестовані формально можуть вважатися «відповідальними».

А, якщо в МОН вважають, що є й «безвідповідальні», то чому нічого не роблять, щоб таких не було?

Натомість, я знаю, що в Україні працює дуже багато хороших учителів, котрі є дуже фаховими майстрами своєї справи. Наголошую «своєї справи».

А їхня справа - навчання і розвиток своїх учнів. Але аж ніяк - не розробка навчальних програм. Для того існують інші фахівці.

За те вони отримують заробітну плату, усілякі довічні стипендії академіків, керують кафедрами, захищають дисертації, викладають в педуніверситетах і навіть перевіряють вчителів й розказують, як ті мають працювати.

Якщо цей сонм фахівців не здатний розробити нові програми, то для чого потрібні вони взагалі? А якщо МОН не може їх примусити це зробити, організувати на таку роботу, модерувати її - то для чого нам такий МОН?

Переконаний, що кожен має займатися своєю справою. Щоб не повторилися ситуація, як та, коли першокласникам доводиться пояснювати значення слів «пацюки пацюкуються», але вже і іншій площині.

Адже Хрестоматію, до якої включені ці «безцінні» рядки, також укладали люди, котрих фахівцями з методики початкового навчання назвати складно...

Оригинал

Освіта.ua
13.02.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
наталя -вчитель
Вчителі повинні гарно вчити дітей,розвивати їхні здібності,вигадувати ефективні методи навчання,займатися самоосвітою,друкуватися,приймати участь у конкурсах,працювати з батьками,складати плани,перевіряти зошити,виготовляти наочність,підбирати найбільш вдалі підручники,стати агентами змін в освіті(список можна продовжувати). Чи не занадто? А так хочеться мати розроблені ДОСТУПНІ для дітей програми,гарні підручники,методичні рекомендації до них(з практичною складовою),диски з відео,виготовлену наочність. І маючи все це, займатися лише тим ,чим повинен:НАВЧАТИ,РОЗВИВАТИ,ВИХОВУВАТИ!

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!