В. Громовой: классное руководство - анахронизм

В абсолютном большинстве развитых стран нет ни классного руководителя, ни даже понятия «класс»

В. Громовой: классное руководство - анахронизм

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

За школу з класними керівниками, але без класних керівників?!

А як ви ставитесь до такого анахронізму, як існування класних керівників у нашій школі? Мова не йде про класних керівників школи, тобто суперових директорів. Мова про класних керівників, які закріплені за класами й там намагаються кимось керувати…

Найнеприємніший спогад про мої шкільні роки - це саме «діяльність» класного керівника. Якщо ти не входив до кола наближених до неї дуполизів, тебе очікували вічні чіпляння: не так почергував, не туди причепив комсомольський значок, не так підстригся, не в те вдягнувся…

А ще саме з цією постаттю пов'язано було проведення «мероприятий» з її плану «виховної роботи». Реакція нашого 10-А на її «нам треба провести…» завжди була однаковою: і до чого воно, і кому це потрібно, і навіщо це все? І відповідь завжди була однаковою: у мене це в плані, а «будеш возбухать, я тобі напишу таку характеристику, шо і в тюрму не візьмуть, а не те шо в інститут»…

У абсолютній більшості розвинутих країн немає не те, що класного керівника, а навіть поняття «клас» зникає у старшій школі. Учні кожне заняття проводять в іншому оточенні, адже навчальні команди формуються залежно від того, хто який предмет обрав. Тож, там можна говорити лише про «потік» з дітей одного віку…

А кожна дитина з потоку має можливість у разі потреби звертатись до персонального тьютора, фасилітатора чи куратора, який не працює з класом, а працює з індивідом.

Оригинал

Освіта.ua
12.12.2016

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Михайло
Мне 25 лет,работаю в школе пятый год и самое не приятное это быть классным руководителем!!!Куча не нужной бумажной работы и постоянно во всех грехал школы виноват именно классный руководитель!!!
Сельский учитель
Вам просто не повезло с классным руководителем.
Петро
А як ви ставитесь до того, що сьогодні у вишах зобов’язують доцентів, професорів бути кураторами груп, проводити кураторські години, писати плани, звіти роботи? І особливо виконувати рекомендації листів МОН?