Игорь Ликарчук: если бы я был министром образования

Несколько путей выхода из кризиса учебников: первое - средства распределить между школами

Игорь Ликарчук: если бы я был министром образования

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

У радянські часи в багатьох тодішніх популярних виданнях була рубрика "Якби я був директором..." У ній радянські громадяни, котрі хотіли себе на хвилинку відчути начальничком, фантазували на предмет того, що потрібно зробити. Зрозуміло, що до тих фантазій не прислуховувалися, їхніх авторів часто вважали диваками, але народу подобалося... Я також вирішив погратися в гру "Якби я був Міністром освіти" і запропонувати кілька шляхів виходу з підручникової кризи. Вони, на мою думку, є такими:

1) всі бюджетні кошти на придбання підручників розподілити пропорційно між загальноосвітніми закладами. Упевнений, що кожен директор краще знає, які підручники для його школи потрібно купувати, а які ні. Дехто боїться масових зловживань, що можуть виникнути. А їх до сьогодні не було?

2) видання підручників - комерційний проект. Тому ним мають займатися фахівці, а не чиновники чи педагоги. Цю справу потрібно забрати від ІМЗО та передати новоствореному "Видавничому освітянському дому". Його можна створити без додаткових бюджетних видатків, реорганізувавши існуючі в системі МОН деякі ДП;

3) не поєднувати в одній установі підготовку підручника, його видання й експертизу. Експертиза майбутнього підручника має здійснюватися незалежними кваліфікованими штатними експертами. А для цього потрібно мати в Україні Інститут освітньої експертизи. Його можна створити без додаткових бюджетних видатків шляхом реорганізації безплідного Інституту освітньої аналітики;

4) МОН має видавати лише гриф, котрий засвідчуватиме, що конкретна книга є підручником. Решта - справа видавництв і шкіл. Одні видають, інші - купують. Все-таки, за якість освіти відповідають останні.

Ось такі пропозиції. Зрозуміло, що я не міністр. Ніколи не хотів і не хочу ним стати. Але як людина, котра не є байдужою до проблем освіти, свідомо граю в гру "Якби я був міністром...". Запрошую й інших. Діючий Міністр Лілія Гриневич до думок не байдужих прислуховується. Це такий маленький комплімент. Заслужений.

Оригінал

Освіта.ua
01.06.2016

Популярные блоги
В. Круглов: ценностям должна учить детей семья Школа – это не холодильник, куда сдают ребенка на содержание и обучение наукам и нравственным ценностям
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев