Е. Панич: в чем должна быть мотивация к изменениям?

Зачем простым людям заботы "об общественном благе", когда можно строить уютный мир для себя

Е. Панич: в чем должна быть мотивация к изменениям?

Автор: Елена Панич, кандидат исторических наук, Национальный педагогический университет им. Драгоманова.

Вчора мала розмову з одним дуже фаховим педагогом, вчителем приватної школи. Намагалася йому розказати, як це важливо - реформа освіти, на яку все ще не втрачаємо надії. З тим, що освіту треба реформувати, він в принципі погоджується. Але не так щоб особисто долучатися до процесу. Його школа працює добре, грошей загалом вистачає, програми вони розвантажують на власний розсуд. Спроби поділитися цим досвідом на загальнодержавному рівні вже були, але успіху не досягли. Немає охочих переймати досвід успішних приватних шкіл для державних, хоча це було б напевне корисно.

Але навіть не це цікаво. Якось він мене несподівано питає: "А тобі це нащо? Твоя донька вже виросла. Її шкільні травми вже не виправиш. Який сенс тобі переживати за всі ці реформи?"

Ось тут я задумалась. На чому взагалі має грунтуватися мотивація до змін, - до реформ, до подолання корупції, до виправлення всіх тих "пороків суспільства", про які іноді люблять говорити? Те, що така мотивація може бути у політичних еліт, теоретично пояснюється тим, що еліти хочуть або прийти, або втриматися при владі. А прості люди, пересічні громадяни? Який їхній інтерес долучатися до реформ, проявляти громадянську ініціативу, якщо не відомо, чи буде це мати хоч якісь позитивні наслідки для них особисто? Навіщо їм всі ці турботи "про суспільне благо", коли можна будувати окремий затишний світ для себе і своїх дітей. А інших все одно не захистиш. Всіх не зробиш щасливими. Така от життєва філософія...

Оригинал

Освіта.ua
10.05.2016

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев