И. Ликарчук: не наказывайте детей за «плохие» оценки

У нас нет, и априори не может быть, объективной системы оценивания как работы учителя, так и ученика

И. Ликарчук: не наказывайте детей за «плохие» оценки

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Завершився навчальний рік. У ці дні в сім'ях українців чи не найбільше розмов про шкільні оцінки. За навчальний рік, за весь час навчання в школі...

Одні радіють, інші сумують, треті про те намагаються не думати. Я підтримую третіх.

Нам уже давно потрібно звикнути до того, що шкільна оцінка – відображення суб’єктивної точки зору вчителя про рівень знань / поведінки / ставлення до навчання / зовнішнього вигляду учня / його ставлення до вчителя...

На вчительську оцінку впливає величезна кількість об'єктивних та суб'єктивних чинників, особливо в тоталітарно-адміністративній системі управління школою.

У ній немає, й апріорі не може бути, об'єктивної системи оцінювання як роботи вчителя, так і результатів навчання учня.

Це стало абсолютно очевидним після запровадження ЗНО. Незважаючи на всі його огріхи й проблеми.

Тому повторюю ще раз: до шкільної (учительської) оцінки потрібно ставитися, як до суб'єктивних короткочасових реалій сьогодення. І не більше. Та не робити із оцінок катастрофу.

У цьому контексті окреме питання – середній бал атестата. Для вступу до справжніх закладів освіти він, як правило, не має ніякого значення. А коли у коледжах, технікумах, училищах починають рахувати середній бал, то це викликає посмішку й розуміння неповносправності розуму в тих, хто це придумав, і тих, хто це робить. Бо середній бал документа про освіту – тотожний середній температурі в хворих лікарні. Інформативність ніяка. А ще коли, цей бал, виставлений за критеріальною шкалою, починають переводити у рейтингову шкалу, то це свідчить про повний дурдом із назвою «Веселка».

Тож не гнобіть ваших дітей за «погані» оцінки. Вони далеко не завжди свідчать про рівень знань та розвитку тих, кого оцінюють. Крім того, як свідчить практика, далеко не завжди «відмінники» стають успішними в майбутньому житті...

Оригинал

Освіта.ua
02.06.2021

Популярные блоги
Л. Булыгина: не «бедные дети», а надо было учиться Причитания о проценте тех, кто не преодолел порог, бесят, ведь тест по математике элементарный
А. Ночкин: предательство с ЗНО по математике отменено Увеличили процент тех, кто не преодолел порог, те ученики, которые и не собирались пользоваться этим результатом
Е. Северенчук: что делают учителя, которых обманули? Если учителя не бастуют - значит, им можно давать обещания, которые потом не выполняются
Т. Ткачук: в этом году была одна проверка письменных работ ЗНО На очень важном этапе проведения ЗНО происходит субъективное оценивание письменных работ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Екатерина
Если баллы о полном среднем образовании не учитываются при поступлении в высшие учебные заведения, тогда зачем каждый год все без исключения абитуриенты должны рассчитывать балл аттестата?))) https://ru.osvita.ua/consultations/61219/
Влад
Для Екатерина: в різних вишах по різному, в одних враховуються, в інших ні. Ще він потрібен для того, що коли в рейтинговому списку у дітей буде однаковий конурний бал, то вище буде стояти той, в кого середній бал атесту більший. А по широкому конкурсу таких випадків і 20 може бути. Як тоді їх в списку по рейтингу виставляти без середнього балу атестату?
Екатерина
Для Влад: Вот! Значит средний балл аттестата для поступления нужен! И Ликарчук не прав!
Комментировать
Небайдужий
Дійсно, не відмінники. Успішними стають іноді ті, що піаряться, вихваляються, мають корисні знайомства, нахабні, нечесні. Місця купляються.
Валерий
Как и двоечники далеко не всегда стают успешными людьми))) Cредний балл документа об образовании довольно часто учитывается при поступлении.
Галина
Для Валерий: а хорошими вишами досить часто не враховується. Мій тато, зав.кафедри, казам: "неважлива оцінка, важливо на скільки ти знаєш". Те саме я казала своєму синові. Атестат був такий-собі, а ось ДПА у формі ЗНО 11-12. З 6 балами за біологію в табелі - був призером міської олімпіади (директор потім питала біологічку як так може бути). Зараз студент провідного вишу на стипендії. Як бачите, оцінки нічого не вирішують, вони вирішують лише тоді, коли насправді знань немає, але конкурсний бал намагаються хоча б гарним середнім балом атестату дотягти.
Валерий
Для Галина: как считаете, Киевский национальный университет имени Тараса Шевченко - это хороший ВУЗ или плохой? А КПИ? Вот Вам ссылка https://vstup.osvita.ua/ Можете сами убедиться , что почти все ВУЗы учитывают средний балл документа об образовании при поступлении , поэтому не вводите людей в заблуждение.
Галина
Для Валерий: Я не ввожу. Я написала: "досить часто". І універ Шевченка і Кпі враховує його на частині спеціальностей. Львівський мед вже років 5 не враховує.
Комментировать