В. Белый: профильное образование старшеклассников

Теперь от министра образования зазвучала словесная эквилибристика вокруг возможности выбора предметов

В. Белый: профильное образование старшеклассников

Автор: Владимир Белыйэкс-заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Профільна освіта старшокласників: замість історії творення – історія «ляпів» від міністрів освіти:

  • по-перше, десятиліття поспіль МОН, особливо за часів Сергія Квіта, «жувало» поняття «12-річна школа», замість чіткого бачення специфіки побудови профільної освіти старшокласників як окремого від 9-річки і незалежного від неї сегменту системи загальної середньої освіти;
  • по-друге, а нині, з моменту пришестя Сергія Шкарлета, у рамках тієї ж першої «жуйки» зазвучала словесна еквілібристика довкола можливості вибору предметів: «…обов'язковим предметом у профільній школі буде українська мова та література. Інші предмети школярі зможуть обирати самостійно».

Це ж яким «геніальним» стратегом і тактиком треба бути, що спромогтися до такого, на що навіть найбагатші країни світу не змогли?! Більше того – і не збираються те робити.

Замість побудови в Україні адекватної природним потребам та здатностям старшокласників та стратегічним цілям держави мережі закладів, кожен клас яких буде профільно орієнтованим за своїм змістом загальної середньої (!) освіти і виключно лише для учнів старшої ланки системи загальної середньої освіти?!

А як зі вступом: за конкурсним відбором, що буде адекватним до навчальних програм таких закладів чи через «широко відкриті двері», бо ж кількість місць у наших школах, побудованих ще за радянських часів, давно перевищує кількість дітей шкільного віку?

І це знову буде у звичайній школі, тобто там, де пануватиме практика «вільного вибору» без вибору, бо вчителям потрібні «години», як те досі з вибором дисциплін навіть у наших університетах, бо ж викладачам потрібні «ставки»?

Оригинал

Освіта.ua
04.01.2021

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
скептик
В статье ничего не говорится о сельских школах. Или в сёлах совсем не планируют наличие полной средней школы? Может быть сельской молодёжи достаточно получить 9-ти летнее образование? А может быть и этого много? Пусть на селе выучатся кое-как читать и писать? Равные возможности, блин!? "ХА! ХА! ХА!"