И. Ликарчук: олимпиады - традиция совковой системы

Ни одним законом или нормативным документом обязательность участия каждой школы в олимпиадах не предусмотрена

И. Ликарчук: олимпиады - традиция совковой системы

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Учнівські олімпіади в школах у існуючому вигляді не потрібно проводити ні під час пандемії, ні тоді, коли її немає.

Олімпіади повинні проводити університети з метою відбору кращих абітурієнтів.

А існуючі олімпіади в школах - це традиція совкової системи освіти, яка має лише дві сумнівні користі. Перша - недалекоглядні керівники за результатами участі учнів у олімпіадах оцінюють роботу школи. Такий підхід до оцінювання не має абсолютно ніякого обґрунтування.

Друга - пряма зацікавленість численної армії чиновників і методистів усіх рівнів у їхньому проведенні: бо і робота, начебто, робиться; і важіль впливу на заклади, директорів, учителів є; і бюджетні кошти витрачаються; та й іще дещо додається...

Жаль лише дітей. Бо, як правило, навіть у великих школах один учень може бути учасником не однієї олімпіади. А що говорити про невеликі школи?

Знаю, що це питання порушується не вперше. Пам’ятаю час, коли, нині покійний, міністр освіти І. О. Вакарчук був готовий прийняти таке рішення. Але як забігали навколо нього різні «відповідальні» працівники та працівники ІМЗО, то і рішення відклали...

Знаю величезну кількість директорів шкіл, які підтримують таку ж думку. Про учителів навіть не пишу, бо цей совковий пшик їм давно набрид. Але вся проблема в тому, що, розуміючи безглуздість олімпіад, усвідомлюючи всі проблеми з їхнім проведенням, щороку беруть у них участь. Як у Шевченка: «Німі на панщину ідуть...»

Хоч школа і може самостійно прийняти рішення про участь чи неучасть в олімпіадах. Жодним законом чи нормативним документом обов’язковість участі кожної школи у олімпіадах не передбачена.

Оригинал

Освіта.ua
04.11.2020

Популярные блоги
О. Калинич: выводы о дистанционном обучении Из понятия «дистанционное обучение» надо убрать слово «обучение», заменив на «имитация»
И. Ликарчук: образовательный процесс теряет смысл Результаты экзаменов не должны быть основанием для оценки работы учителя, это оценка работы учеников
Н. Глюз: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Dias
Значить так. Я, коли був школярем, брав участь в Олімпіадах з хімії (зараз викладач органічної хімії в НТУ "ХПІ") та біології, входив в десятку на областних олімпіадах. Мордують дітей? Да олімпіади розвивають розум, аналітичне мислення молодої людини. Звичайно, на кой ляд нам розвинута молодь? Треба стимулювати розумові здібності, а Ликарчук бажає їх закопати в багнюку. Олімпіада - це анахронізм? А що не анахронізм? Студенти розмовляючі матом? Тупі риб’ячі очі на лекціях? Тусовки з травкою в ночних клубах? Це норма? Молоді зараз думати боляче! Давайте зараз скасуємо олімпіади, бо розумних дуже багато, а бидлом легше керувати? Так, пане Ликарчук?
Геннадій
Цілком підтримую вашу точку зору. Олімпіада -це анохронізм. Мордують дітей, мордують вчителів тому ,що школі необхідні показники. І ви правильно говорити ,що найбільше за олімпіади вболівають чиновники та методисти , яким треба показати свою необхідність у системі освіти.
Лілі
Олімпіада, за яку учень не отримує навіть грамоти! А результат участі? Хоч би додавали бали до вступу до вишів.