А.Мирошниченко: о вызовах в новом учебном году

Попытки игнорировать проблемы, с которыми школа столкнется уже 1 сентября, - путь к конфликтам

А.Мирошниченко: о вызовах в новом учебном году

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Не так вже і далеко до 1 вересня. І час подумати, з якими реаліями стикнуться і школа, і батьки, і діти в новому навчальному році. Це ціла купа проблем, які не вдасться ігнорувати. Саме тому варто сьогодні озвучувати їх і думати про шляхи вирішення.

1. ЗДОРОВ’Я

Насправді це перше і найголовніше. Вже зараз багато хто в різних країнах говорить про критичні наслідки карантину. Відсутність фізичної активності, постійне перебування в замкнутому просторі призводить до критичної втрати імунітету дітьми. Заклики від влади повністю заборонити літні табори начебто мають логічне обґрунтування, але насправді просто переносять проблему в іншу площину.

Вберігши сьогодні дітей від короновірусу і не маючи реальних програм з відновлення імунітету дітей, восени ми будемо мати величезну кількість хворих дітей. І я боюсь, що повна відсутність розуміння цієї проблеми лише погіршує ситуацію.

Отже, нам потрібно готуватись до навчання в режимі класів, що заповнені майже на третину. Звідси і випливає необхідність зафіксувати кращі досягнення онлайн навчання. Бо на найближчий рік школа буде змушена існувати в стані карантину чи напівкарантину. Без зв’язку з коронавірусом.

2. ОЦІНКИ

Не для кого не секрет, що карантин докорінно змінив оцінювання роботи дуже багатьох учнів. Коли фактор персоніфікації учня перестав грати визначальну роль, на перший план вийшли знання. Тому багато хто з вчорашніх двійочників-трійочників раптом стали ледь не відмінниками, а дехто з вчорашніх відмінників значно погіршив свої оцінки.

Власне, ми спостерігали процес нормалізації системи оцінювання знань. І це є позитивом. Але якщо з першого навчального дня ця тенденція не буде збережена, будемо мати вибух невдоволення з боку батьків та учнів. Себто повернення до докарантинної системи оцінювання вже не є реальним. Потрібно формувати нові підходи. І це формування доступне на рівні шкіл і вчителів і не потребує міністерських директив.

3. ФІНАНСИ

За найоптимістичнішими прогнозами, результатом карантину і діяльності влади стало тотальне падіння економічних показників. Закриваються фірми та заводи, люди втрачають роботу. Восени це буде особливо помітним. У результаті школа стане перед фактом того, що більшість батьків просто будуть не здатні фінансувати бодай мінімальні потреби школи. Це потрібно чітко усвідомити всім директорам шкіл.

Побори на ремонти-закупівлі залишились в минулому. І це вже не питання принципової позиції батьків, а просто реальність країни з падаючою в прірву економікою. Тому потрібно зараз думати, що робити, а не сподіватись на продовження казкового світу, де фінанси батьків все вирішують.

4. КОНКУРЕНТНІСТЬ

Карантин дав можливість дітям та батькам оцінити вчителів в контексті конкурентного середовища. Реального. Хтось з вчителів виявився суперовим, а хтось повністю дискредитував себе. І це наочно показало, що всі розмови про підвищення зарплат можуть відбуватись лише за шкалою оцінки якості навчального процесу, а не «оптом». Гарний вчитель повинен отримувати більше. Поганий – менше. Після карантину це стало аксіомою. Інше питання, як саме цю аксіому втілити в реальність освітнього процесу?

5. ГАДЖЕТИ

Лише дуже тупий та непрофесійний вчитель не зрозумів, що гаджет - це робочий інструмент, а не ворог. Використовувати гаджети потрібно. І цьому потрібно вчитись.

Всі спроби повернутись до докарантиних часів із закликами заборонити гаджети в школі – вже не працюватимуть. Отже, володіння методиками роботи з гаджетами стає не просто бонусом, а вимогою до професії вчителя.

Я перерахував лише декілька пунктів. Зрозуміло, що їх значно більше. Але це те, з чим школа стикнеться вже 1 вересня. Спроби ігнорувати ці проблеми – шлях до конфліктів. Потрібно спільно шукати шляхи вирішення проблем, розуміючи, що це далеко не теорія, а реальність…

Оригинал

Освіта.ua
09.06.2020

Популярные блоги
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
А. Мирошниченко: зачем заниматься самообманом? Выбор прост - между обучением в обычном режиме и имитацией обучения под соусом онлайн-обучения
И. Ликарчук: насколько ЗНО точный инструмент? Насколько ЗНО эффективно для измерения уровня учебных достижений абитуриентов
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Ольга
Все качественные гаджеты как и качественное ПО стоит денег ... сори но на зарплату учителя учител. Должен ещё и гаджеты себе купить ...ох*других слов нет ???? бедные учителя ... все становиться хуже и хуже
Учитель
Да 1 сентября не за горами! Но то, что вы назвали основными проблемами в наступающем году… таковыми не являются! ЗДОРОВЬЕ: Не знаю… возможно есть страны, где дети сидели дома (в четырёх стенах) весь карантин… возможно… до карантина были страны, где дети в межсезонье не болеют гриппом и ОРЗ/ОРВИ, и они ещё не сталкивались с наполненностью класса на 2/3 или на ½, но тот, кто работает в школе с этим сталкивается каждый год… и с элементами дистанционки, тот, кто работает в школе, уже сталкивался, в той или иной степени. Не надо заранее нагнетать обстановку… накручивать, пугать детей, родителей и учителей. ОЦЕНКИ. Как были, так и остались, оценками. Тот, кто ничего не делал, тот и не делал и довольствуется низкими оценками, тот, кто учился, стал учиться ещё лучше, тот, кому нужен постоянный контроль, чтобы процесс учёбы был продуктивным и ребёнок его получил со стороны родителей, оценки стали лучше, кто этот контроль не получил – успеваемость понизилась. ФИНАНСЫ…да, и думать об это сейчас уже должно государство… как, впрочем, и всегда оно должно об этом было думать…КОНКУРЕНСНОСТЬ: сначала все учителя должны быть поставлены в равные условия: зарплата, тех.обеспечение, контенгент учащися, доступ к инету, наличие гаджетов и б/пл программ к ним у каждого в кабинете,а уже потом можно поговорить и о кокуренци
аХтор
Для Учитель: Правы, НО - Актору невідомо, що "ГАДЖЕТАМ" - потрібні, ишо, і "МАНЖЕТИ" ! Це гроши.- на оплату Інтернет послуг, також смартфон і інші. аксесуари. але головне, уміння користуватися (!) і ЧАС, щоб працювати і вчитися новим чудасіям Інтернет- сервісу. Але - грошей немає у хлопчика і дівчинки. роботи папи-мами не имеют- від БЯДА...Відірваному від народу ДРАМАТУРГОВІ це невідоме ! Усі фантазії свої реалізувати слід на своїх дітях, на сцені, а життя вона інша у людей. яких ви не бачите, на жаль...
Комментировать
Учитель
ПРОДОЛЖЕНИЕ: А то школы, где обучаются дети царей и остальные школы сильно в этом плане отличаются ГАДЖЕТЫ…какВы там написали?: «Лише дуже тупий та непрофесійний вчитель не зрозумів, що гаджет - це робочий інструмент, а не ворог. Використовувати гаджети потрібно. І цьому потрібно вчитись» Позволю себе эту фразу разделить на части: 1.«Лише дуже тупий та непрофесійний вчитель» - кто Вам дал право на эти слова? Я знаю прекрасных УЧИТЕЛЕЙ МАТЕМАТИКИ, ХИМИИ, КОТОРЫЕ ОБУЧАЮТ И ОЧЕНЬ ХОРОШО ЭТО ДЕЛАЮТ БЕЗ ГАЖЕТОВ. ИМ ДОСТАТОЧНО МЕЛА И ДОСКИ.2 «що гаджет - це робочий інструмент» -возможно, но один из … , а не главный.3. «не ворог…» - если у вас есть дети школьного возраста, очень рекомендую , после этого длительного процесса обучения в «обнимку» с гаджетом проверить зрение и нервную систему ребёнка,и последнее: «володіння методиками роботи з гаджетами стає не просто бонусом, а вимогою до професії вчителя»- еинственным требованием к учителю было , есть и будет – умение хорошо и качественно обучать. А как он (учитель) это будет делать - решать ему!

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!