Игорь Ликарчук: о количестве платформ, сайтов, вебинаров

Почему-то все решили, что нужно срочно учить учителей, как работать с учениками дистанционно

Игорь Ликарчук: о количестве платформ, сайтов, вебинаров

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Добре, що о п’ятій-шостій ранку мережа більш-менш вільна і можна добре побродити її закутками. А то посеред дня це стає зробити все складніше і складніше...

Тож опісля сьогоднішніх ранішніх мандрів Інтернетом вийшов геть ошелешений і затурканий тією кількістю платформ, сайтів, модулів, вебінарів та іншої всячини, які пропонуються вчителям для дистанційного навчання. Їх не десятки і навіть - не сотні. Чомусь всі вирішили, що потрібно терміново вчити вчителів, як тим працювати з учнями дистанційно.

Воно, начебто, й добре. Але маю всього два маленьких питання.

Перше. Панове, а ви справді вважаєте, що навіть найкраще дистанційне навчання замінить особисте спілкування в процесі навчання вчителя з учнем? Відповідаю і гарантую, що не замінить. І результату, який ми очікуємо, не дасть. Бо вчаться лише ті, хто цього хоче. Наш затурканий і заляканий вчитель напише десяток планів і звітів про дистанційне навчання, надішле відео і світлини про його проведення, але навчання не буде... Навіть, якщо з того учителя і десять шкір здерете. Буде вам процес і звіт, але не навчання.

Друге. Ринок пропозицій платформ і методик т. з. дистанційної освіти гігантський. Але чи хтось думає на тим, наскільки вони є вартісними та цінними з позицій доцільності, ефективності, корисності? Ніхто. Знову вчитель покинутий сам у цьому морі освітнього продукту, який має споживати разом із своїми учнями. А де ж та сила-силенна «експертів», фахівців із наукових установ, Інституту розвитку освіти, ДСЯО, різноманітних департаментів, управлінь, відділів освіти та інших, які б саме у цьому питання мали прийти на допомогу вчителю, образно кажучи, пропустивши через себе всі пропозиції ринку, і сформувати офіційну точку зору стосовно них.

Про технічне забезпечення ними вчителя промовчу взагалі. А вони, ці інституції укупі з своїми фахівцями, знову в тіні. І вийдуть з неї лише тоді, коли потрібно буде перевіряти вчителя, як той працював під час дистанційного навчання. Щоб зробити його, як завжди, цапом-відбувайлом.

Недарма уже проголошена дуже важлива для цього концептуальна настанова: «школа має забезпечити здобуття знань». А всі, хто над школою і вчителем, будуть лише контролювати, як школа те робить. А точніше - як те робить учитель. Знову відповідальність лише на ньому.

Чи не схоже це на те, що сьогодні відбувається в медицині, коли крайніми і найменш захищеними виявилися рядові лікарі???

Оригинал

Освіта.ua
02.04.2020

Популярные блоги
Т. Ефимова: как школа убивает мотивацию у детей Почему в школе до сих пор снижают оценки за отступления, неправильную запись и цвет рисунка
Е. Бобкова: участие в олимпиаде не должно быть принудительным Жизнь и здоровье детей и учителей являются высшей ценностью, чем результат олимпиад
И. Ликарчук: олимпиады - традиция совковой системы Ни одним законом или нормативным документом обязательность участия каждой школы в олимпиадах не предусмотрена
О. Украинец: ЗНО по литературе точно не нужное Школьная программа предусматривает чтение текстов и биографий, а не изучение литературы, и это разные вещи
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нина
Ще одна платформа для дистанційного навчання: samouchka.com.ua Ігрові навчальні вправи для 1 - 4 класів з математики, мови, читання, інформатики. Направлені на вироблення основних умінь і навичок з основних тем початкової школи. Результат перевіряється автоматично. Легко, доступно, цікаво, результативно
вчитель
І ще одна платформа для дистанційного навчання: сайт samouchka.com.ua Ігрові вправи для вироблення практичних умінь і навичок з основних тем для учнів початкових класів. Результат перевіряється автоматично. Легко , доступно, цікаво, результативно.
вчитель
І ще одна платформа для дистанційного навчання. Для вироблення практичних умінь і навичок з основних предметів раджу дітям 1 - 4 класів використовувати сайт samouchka.com.ua. Діти можуть виконувати ігрові вправи самостійно, результат виводиться автоматично. Є матеріал з основних тем для кожного класу. Думаю, багатьом сподобається. І, безперечно, корисно.